کد خبر: 637268
|
۱۴۰۲/۰۷/۳۰ ۰۷:۳۹:۱۴
| |

قتل پسر نابغه ایرانی در فنلاند به دست مهاجر غیرقانونی

جوان نخبه ایرانی که به دوست قدیمی‌اش در فنلاند پناه داده بود، به دست او کشته شد.

قتل پسر نابغه ایرانی در فنلاند به دست مهاجر غیرقانونی
کد خبر: 637268
|
۱۴۰۲/۰۷/۳۰ ۰۷:۳۹:۱۴

بازپرس جنایی تهران برای پیگیری قتل یک ایرانی در فنلاند توسط پلیس بین‌الملل دستور صادر کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، والدین پسری که در فنلاند به قتل رسیده است با مراجعه به دادسرای امور جنایی تهران درخواست بازگرداندن قاتل پسرشان به ایران را مطرح کردند.

با طرح شکایت والدین پسر 25 ساله‌ای که در یکی از شهر‌های کشور فنلاند به قتل رسیده‌ است رسیدگی به این پرونده به بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران تهران سپرده شد.

وقتی پدر و مادر مقتول در برابر بازپرس محمد‌مهدی براعه قرار گرفتند، گفتند: پسر ما که نخبه بود، دهم اردیبهشت سال 99 در یکی از شهرهای فنلاند توسط دوست و بچه محلش به قتل رسید و الان سیستم قضایی فنلاند او را که به صورت قاچاقی به فنلاند رفته بود، به 8 سال حبس محکوم کرده است. ما می‌خواهیم قاتل پسرمان به ایران بازگردانده شود و در دادگاه ایران محاکمه شود.

این پدر و مادر گفتند:‌ پسر ما متولد سال 74 بود و به طور قانونی برای ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های معتبر به آن کشور رفته بود. پسرمان در ایران چند اختراع داشت و نابغه بود، حتی در چند المپیاد ریاضی هم مقام‌ کسب کرده بود و با توجه به همان سوابقش در یکی از دانشگاه‌های فنلاند بورسیه شده بود. پسرمان اواسط سال 98 به آن کشور رفته بود و تازه شش ماه بود که در رشته حقوق درس می‌خواند.

شاکیان پرونده در مورد نحوه قتل فرزندشان گفتند: قاتل یکی از دوستان پسرمان بود که در کرمانشاه با هم بچه محل بودند. یکی دو سالی بود که با هم آشنا شده بودند، بعد از رفتن پسر ما قاتل هم خودش را به فنلاند رساند و پسر ما به خاطر دوستی که با او داشت پذیرفت که مدت کوتاهی میربان او باشد تا پس از آنکه جایی پیدا کرد از پیش پسر ما برود اما گویا قاتل دایم بهانه می‌آورده و پسر ما چند بار به او تذکر داده بود که زودتر کارهایش را انجام دهد و از پیش او برود. اما قاتل این کار را نمی‌کرد و در نهایت هم سر همین موضوع با پسر ما درگیر شده و او را با ۲۲ ضربه چاقو به قتل رسانده است.

در پی این شکایت بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران دستور داد از  اینترپل درخواست شود اطلاعات بدست آمده در تحقیقات انجام شده در فنلاند به ایران فرستاده و در صورت امکان مقدمات بازگردان قاتل نیز فراهم شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها