کد خبر: 635467
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۸ ۰۷:۱۰:۲۶
| |

حکم قصاص چشم اجرا نمی‌شود/ زن جوان مردی را که او را کور کرده است بخشید

زنی که توسط یک مرد نابینا شده است اعلام گذشت کرد و گفت نمی‌خواهد حکم قصاص چشم اجرا شود.

حکم قصاص چشم اجرا نمی‌شود/ زن جوان مردی را که او را کور کرده است بخشید
کد خبر: 635467
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۸ ۰۷:۱۰:۲۶

زن جوانی که بینایی چشم راستش را در جریان میانجیگری یک دعوا از دست داده بود با گذشت بی قید و شرط، از قصاص چشم عامل نابینایی خود منصرف شد.

به گزارش اعتماد آنلاین،‌ این زن جوان در حادثه‌ای که سال 1389 به وقوع پیوست، بینایی چشم راستش از دست داد. آن روز زن جوان به نام مینا برای میانجیگری در یک دعوا مجروح و برای درمان به یکی از بیمارستان‌های تهران که نزدیک محل حادثه بود برده شد. همزمان با این اتفاق موضوع درگیری خونین به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام شد و ماموران پس از حضور در محل تحقیقات  را آغاز کردند. در نهایت مشخص شد مرد جوانی با چند نفر درگیر شده بود و مینا برای میانجی‌گری به میان دعوا رفته بود، اما وسیله برنده ای که در دست مرد جوان بود، در  گیر و داد دعوا وارد چشم او شد.

در ادامه تحقیقات معلوم شد جراحت وارده به چشم راست زن نابینایی او را رقم زده و او پس از آن باید با یک چشم به زندگی ادامه بدهد. این در حالی بود که عامل این حادثه بازداشت شده بود.

پس از بازسازی تکمیل تحقیقات، پرونده برای صدور حکم به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. قضات دادگاه هم پس از بررسی نتیجه تحقیقات و شنیدن اظهارات شاکی و دفاعیات متهم حکم به قصاص چشم عامل این حادثه دادند. پس از آن پرونده برای اجرا به شعبه سوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد و مراحل اجرای حکم قصاص چشم در حال اجرا بود. اما در این بین تلاش‌ها برای جلب رضایت شاکی و گذشت او از اجرای این حکم ادامه داشت. سرانجام با تلاش دادیار شیما جعفر محمدی، زن جوان از قصاص چشم منصرف شد و اعلام گذشت کرد.

شاکی درباره بخشش متهم گفت: در این سالها خیلی اذیت شدم، خودم می‌دانم که زندگی با یک چشم چقدر سخت است. به همین خاطر برای رضای خدا تصمیم گرفتم از قصاص چشم مردی که سال‌ها است من را از دیدن محروم کرده گذشت کنم.

پس از گذشت زن جوان از قصاص چشم بدون تقاضای مالی پرونده به زودی برای صدور رای از جنبه عمومی جرم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها