کد خبر: 633593
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۵ ۰۷:۰۸:۴۰
| |

گروگانگیری به خاطر اختلاف مالی؛ شرخرها از طلبکار و بدهکار اخاذی کردند

مردی که متهم است به خاطر اختلاف مالی با فردی آدم ربا اجیر کرد تا او را بدزدند می‌گوید شرخرها از او هم اخاذی کردند.

گروگانگیری به خاطر اختلاف مالی؛ شرخرها از طلبکار و بدهکار اخاذی کردند
کد خبر: 633593
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۵ ۰۷:۰۸:۴۰

اختلاف مالی دو مرد به گروگانگیری 24 ساعته منجر شد و متهم پرونده پس از دستگیری ادعا کرد از سوی آدم‌ربایان فریب خورده است.

به گزارش سایت جنایی، اوایل خرداد امسال مدیر یک شرکت تجاری و صنعتی با مراجعه به دادسرای امور جنایی تهران شکایتی مبنی بر گروگانگیری 24 ساعته خود مطرح کرد.

او به غلامحسین صادق زاده، بازپرس شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران گفت: روزی که ربوده شدم، از خانه خارج شده بودم و قصد داشتم به محل کارم بروم که یکی از دوستانم به من زنگ زد و قراری را با من هماهنگ کرد. همزمان با من دوستم هم به محل قرار رسید و کنار خیابان با هم صحبت می‌کردیم که یکدفعه چند نفر سر ما ریختند و  دوستم را سوار ماشین خودشان کردند و یکی از آنها هم سوار ماشین من شد و من را با پژو پارسی که تازه خریده بودم دزدیدند.

شاکی ادامه داد: نفری که کنار دست من نشسته بود با قمه تهدیدم می‌کرد و من را مجبور کرد تا به سمت باغ ویلایی در اطراف تهران رانندگی کنم. وقتی به آنجا رسیدیم آدم ربایان با تهدید به قتل خود و خانواده‌ام گفتند یک نفر ما را اجیر کرده تا تو را بدزدیم و پول بگیریم. وقتی به آنها گفتم پول ندارم گفتند اشکالی ندارد، ماشینت نو و صفر است با ما به دفتر خانه بیا و آن را به نام ما انتقال بده، آن موقع بود که دو سفته سفید به ارزش یک میلیارد از من گرفتند و بعد هم گفتند باید به دفتر خانه بروم و ماشین را به نامشان کنم،‌ در غیر این صورت من را می‌کشند من هم همین کار را کردم و بعد از اینکه آزادم کردند برای شکایت آمده‌ام.

بازپرس هفتم جنایی پس از شنیدن صحبت‌های شاکی دستور تحقیقات را صادر کرد و  پس از مدتی راننده‌ ماشینی که گروگانگیران با آن به محل ربودن شاکی رفته بودند شناسایی و  دستگیر شد اما در تحقیقات دخالت در آدم ربایی را منکر شد و گفت: من در دزدیدن این مرد و ماشینش نقشی نداشتم و فقط  راننده‌‌ای بودم که آدم‌رباها را به محل رساندم و نمی‌دانستم چه اتفاقی قرار است بیفتد.

این مظنون از چند نفر به عنوان آدم ربا نام برد که شاکی یکی از آنها به نام علی را شناخت و گفت: من چند وقت قبل با این فرد مرادودات مالی داشتم اما پس از مدتی دیگر با هم کار نکردیم و نمی‌دانم چرا باید در این ماجرا دخالت کرده باشد.

به این ترتیب علی  دستگیر شد و ادعا کرد: شاکی در مراوده مالی که با هم داشتیم 300 میلیون تومان از من بالا کشیده بود. به خاطر همین چند شر خر را اجیر کردم تا او را تنبیه و پولم را زنده  کنند اما آن شر خر‌ها خود من را هم دور زدند و شاکی را به باغ ویلایی بردند و وقتی به من گفتند که پول ندارد اما ماشین دارد قرار شد ماشین شاکی را به نام من بزنند و من در ازای خودرو شاکی که 700 میلیون می‌ارزد 350 میلیون به آنها دستمزد بدهم. آنها 350 میلیون تومان را از من گرفتند و ماشین را هم به نام خودشان زدند و فرار کردند.

در پی اعترافات علی بازپرس جنایی دستور بازداشت او را صادر کرد تا با ادامه تحقیقات مشخص شود آن شر خر و نوچه‌هایش چه کسانی بوده‌اند تا دستگیریشان در دستور کار ماموران قرار گیرد. همچنین دستور توقیف خودرو پژو پرشیای شاکی نیز صادر شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها