کد خبر: 632500
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ ۲۲:۳۰:۰۰
| |

سارق فراری چگونه با گلوله ماموران کشته شد؟

تعقیب و گریز پلیس و دو سارق سابقه‌دار به مرگ یکی از آنها و دستگیری دیگری منجر شد.

سارق فراری چگونه با گلوله ماموران کشته شد؟
کد خبر: 632500
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ ۲۲:۳۰:۰۰

سارقانی که بدون توجه به هشدار پلیس قصد فرار داشتند پس از تعقیب و گریز،  هدف گلوله قرار گرفتند که یکی از آنها جان باخت و دیگری روانه بازداشتگاه آگاهی شد.

به گزارش سایت جنایی، این حادثه مرگبار ساعت 21 و 40 دقیقه یکشنبه‌شب به بازپرس محمد مهدی براعه که در زمان حادثه مسئولیت کشیک قتل پایتخت را بر عهده داشت گزارش شد. مامورانی که موضوع را به بازپرس جنایی گزارش کردند گفتند: دو سارق موبایل‌قاپ پس از تعقیب و گریز از سوی ماموران با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح هدف گلوله قرار گرفتند که ترک‌نشین در بیمارستان جانش را از دست داده و راکب موتور هم دستگیر شده است.

پس از آن بازپرس براعه و تیم‌های تحقیق جنایی راهی محل شدند و بررسی موضوع را شروع کردند، مامورانی که تیراندازی کرده بودند در محل حضور داشتند و گفتند: ساعتی قبل از حادثه در حال گشت‌زنی در حوالی پل صدر و کامرانیه بودیم که متوجه رفتارهای مشکوک یک موتورسوار و ترک‌نشین او شدیم. به نظر می‌رسید آنها در حال زاغ‌زنی عابران هستند، به همین دلیل آنها را زیر نظر گرفتنم و دقایقی بعد دیدیم که آنها به سمت خانمی در حرکت هستند و قصد قاپیدن گوشی او را دارند، دستور ایست دادیم و آن خانم هم که متوجه شد داد و بیداد کرد و در نهایت دو سارق در رسیدن به هدف مجرمانه خود ناکام ماندند، اما به فرار ادامه دادند و در حالی که ما همچنان دستور ایست به آنها می‌دادیم بی‌توجه ویراژ می‌دادند و قصد فرار داشتند.

پس از تعقیب و گریز 10 دقیقه‌‌ای نهایتاً با شلیک تیر هوایی اخطار، موتور آنها را هدف گرفتیم و شلیک کردیم که نفر عقب از موتور روی زمین افتاد و نفری هم که راننده بود تعادل موتور را نتوانست حفظ کند و زمین خورد. فوری برای دستگیری هر دو نفر اقدام کردیم که دیدیم نفر گلوله‌خورده توان حرکت ندارد. در این هنگام راننده با پاشیدن اسپری فلفل به ما قصد داشت فرار کند که با همه سختی‌‌ای که ایجاد شده بود او را دستگیر کردیم و بلافاصله برای نفری که گلوله خورده بود درخواست امداد از اورژانس کردیم که بعد متوجه شدیم وقتی به بیمارستان رسیده، فوت شده است.

با ثبت اظهارات دو مامور به دستور بازپرس جنایی بازبینی دوربین‌های مداربسته در دستور کار قرار گرفت، بررسی تصاویر اظهارات ماموران را تایید می‌کرد و نشان می‌داد وقتی یکی از مظنونان گلوله می‌خورَد، تعادل موتور به هم می‌خورَد و راننده هم نقش زمین می‌شود و زمانی که ماموران قصد دستگیری او را داشته‌اند اسپری از جیب درمی‌‌آورد و به سمت آنها اسپری فلفل می‌پاشد؛ اما در نهایت ماموران پس از درگیری فیزیکی او را هم دستگیر می‌کنند.

در بررسی سوابق دو متهم مشخص شد هر دو سابقه‌دار هستند و حدود 27 سال دارند، متهمی که زنده مانده به‌تنهایی 9 سابقه موبایل‌قاپی دارد.

همچنین با بررسی اظهارات ماموران تعقیب‌کننده و تصاویر به‌دست‌آمده به نظر می‌رسد آنها قانون به‌کارگیری سلاح را رعایت و پس از آن اقدام به تیراندازی به سوی متهمان کرده‌‌اند؛ با وجود این، بازپرس جنایی دستور ادامه تحقیقات از ماموران و متهم زنده‌مانده و همچنین بررسی دقیق‌تر در مورد نحوه به‌کارگیری سلاح از سوی ماموران را صادر کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها