کد خبر: 626488
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۶ ۱۸:۳۰:۴۷
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

3 پاکستانی مرد افغان را در تهران ربودند و شکنجه کردند

مرد افغانستانی که از سوی سه پاکستانی ربوده شده بود بعد از پرداخت باج 100 میلیون تومانی آزاد شد.

3 پاکستانی مرد افغان را در تهران ربودند و شکنجه کردند
کد خبر: 626488
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۶ ۱۸:۳۰:۴۷

یک تبعه کشور افغانستان از ربوده شدن خود و اخاذی 100 میلیون تومانی از سوی سه پاکستانی خبر داد و از آنها به خاطر این عمل مجرمانه شکایت کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، این مرد افغان چندی پیش به دادسرای امور جنایی تهران مراجعه کرد و از ربوده شدن خود خبر داد. پس از آن پرونده او برای رسیدگی به شعبه هفتم بازپرسی این دادسرا فرستاده شد. مرد افغان زمانی که در برابر بازپرس غلامحسین صادق‌زاده قرار گرفت در توضیح ماجرای ربوده شدن خود گفت: سه پاکستانی مرا دزدیدند. آنها به بهانه کار مرا به خانه‌ای جنوب تهران بردند. در آنجا حبس و شکنجه‌ام کردند، بعد هم با خانواده‌ام در افغانستان تماس گرفتند و در برابر آزادی من 100 میلیون تومان از آنها طلب و‌ حتی تهدید کردند اگر خانواده‌ام 100 میلیون تومان را ندهند من را می‌کشند و وقتی پول را گرفتند، مرا رها کردند.

بازپرس صادق‌زاده در پی شنیدن این اظهارات دستور تحقیقات در مورد شکایت مرد افغان و دستگیری عاملان این آدم‌ربایی را صادر کرد. پس از آن شاکی با اطلاعاتی که به خاطر داشت ماموران را به سمت خانه‌ای که در آن محبوس و شکنجه شده بود هدایت کرد و به این ترتیب سه متهم پاکستانی پرونده دستگیر شدند. 

سه پاکستانی در بازجویی‌ها به ربودن مرد افغان اعتراف کردند اما گفتند: ما هم قربانی هستیم و اگر این کار را نمی‌کردیم جان خانواده‌هایمان به خطر می‌افتاد. 

آنها در توضیحات بیشتر گفتند: ما قربانی هستیم و خلافکاران و قاچاقچی‌ها اجیرمان کرده‌اند. حدود پنچ ماه قبل از پاکستان قاچاقی به ترکیه رفتیم تا آنجا کار کنیم اما در آنجا دستگیر و دیپورت شدیم، بعد از آن بود که به ایران آمدیم و دنبال کار می‌گشتیم که گرفتار خلافکاران شدیم. در ایران دنبال کار بودیم که گرفتار یک افغانستانی-پاکستانی شدیم. او به ما گفت کار سراغ دارد و چون ما هم مثل او غریب هستیم می‌خواهد به ما کمک کند. او در پارک ما را پیدا کرد و به ‌خانه‌ای برد که ما این شاکی را برده بودیم. 

سه پاکستانی ادامه دادند: وقتی با آن افغانستانی-پاکستانی به آن خانه رسیدیم چند نفر ما را محاصره کردند و دست و پایمان را بستند و بعد هم شکنجه‌مان کردند. ما به آنها گفتیم خودمان هم پول نداریم و برایشان تعریف کردیم که هرچه پول داشتیم برای رفتن به ترکیه داده‌‌ایم اما دیپورت شده‌ایم. گروگانگیران وقتی دیدند ما پول نداریم گفتند از خانواده‌هایمان در پاکستان بخواهیم برایشان پول بفرستند اما خانواده‌هایمان هم پول نداشتند. اما آدم‌ربایان رهایمان نکردند و برای اطمینان با خانواده‌های ما در پاکستان تماس گرفتند و حتی گوشی را دادند تا خودمان با خانواده‌هایمان صحبت کنیم، یکی را هم فرستاده بودند تا خانه‌های ما را در پاکستان پیدا کند و مطمئن شود که واقعاً پول نداریم. وقتی فهمیدند ما واقعاً پول نداریم حاضر شدند ما را رها کنند اما گفتند باید برایشان آدم بیاوریم و اگر این کار را نکنیم یا بخواهیم فرار کنیم، سراغ زن و بچه‌هایمان در پاکستان می‌روند و بلایی سرشان می‌آورند.

این سه پاکستانی درباره نحوه انتقال پول نیز گفتند:‌ افرادی که ما را در آن خانه شکنجه کرده بودند گفتند هر قربانی‌‌ای که می‌آوریم باید شماره‌حساب خودمان را بدهیم و در مورد این مرد افغان هم همین‌طور بود. خانواده‌ او از طریق یک صرافی پول را برای ما واریز کردند و بعد ما پول نقد را به آنها دادیم. 

در حال حاضر با توجه به شکایت مرد افغان و اظهارات سه پاکستانی بازداشت‌شده تحقیقات ادامه دارد تا صحت ادعای آنها بررسی شود و سرکرده و گردنندگان این باند خلافکاری دستگیر شوند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها