کد خبر: 600645
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ۰۹:۴۹:۴۶
| |

سلبریتی قلابی در اینستاگرام کلاهبرداری می‌کرد

متهم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به جعل هویت چند نفر از افراد مشهور و شناخته شده در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۲۰ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد.

سلبریتی قلابی در اینستاگرام کلاهبرداری می‌کرد
کد خبر: 600645
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ۰۹:۴۹:۴۶

فردی که با جعل هویت چند نفر از سلبریتی‌ها در اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسیدگی به این پرونده از وقتی در دستور کار پلیس فتا تهران قرار گرفت که چند نفر از افراد سرشناس به صورت جداگانه به پلیس فتا رفتند و در شکایت‌هایی اعلام کردند فرد یا افرادی ناشناس تحت عناوین مختلف با نام و تصاویر آنها حساب کاربری در اینستاگرام ایجاد کرده و در این پوشش اقدام  به دریافت وجه و کلاهبرداری از کاربران این فضا کرده‌اند. 

کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های خود پی بردند مجرم دارای یک صفحه اینستاگرامی با بیش از 100 هزار دانبال‌کننده است و هر بار نام و تصویر آن را به یکی از افراد مشهور تغییر داد و با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی شکات در کشور و استفاده از تصاویر آرشیوی کمتر دیده شده اقدام به جمع‌آوری وجه نقد از کاربران تحت عناوینی مانند جمع‌آوری کمک‌های مالی برای نیازمندان و ... می‌کند. 

ماموران پلیس فتا با بهره‌گیری از روش‌های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی و او را در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر کردند.

متهم  در تحقیقات به‌عمل‌آمده به جعل هویت چند نفر از افراد مشهور و شناخته شده در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۲۰ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها