کد خبر: 599902
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۰۷:۰۶:۵۹
| |

گره پیچیده در معمای قتل زن ثروتمند

مردی که به عنوان مظنون قتل زن عتیقه‌فروش دستگیر شده، می‌گوید بی‌گناه است.

گره پیچیده در معمای قتل زن ثروتمند
کد خبر: 599902
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۰۷:۰۶:۵۹

مرد مباشر که متهم است پس از قتل زن پولدار برای فریب پلیس صحنه‌سازی کرده‌بود، در بازجویی‌ها قتل را انکار کرد.

به گزارش جوان، چند روز قبل، قاضی محمد مهدی براعه، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران کلانتری ۱۶۳ ولنجک از مرگ مشکوک زن میانسالی در خانه‌اش حوالی خیابان فرشته در شمال تهران با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شد.

تیم جنایی داخل اتاق پذیرایی طبقه پنجم برج مسکونی در خیابان فرشته با جسد زن ۶۰ ساله‌ای به نام گوهر روبه‌رو شدند که زیر میز ناهاری‌خوری خونین افتاده‌بود. بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت زن میانسال حین انجام کاری سرش به لبه نوک تیز میز برخورد کرده و شکافته شده و بر اثر آن به کام مرگ رفته‌است، اما مأموران در بررسی‌های تخصصی محل حادثه با آثار و لکه‌های خون شسته شده روی فرش‌ها و مبلمان پذیرایی روبه‌رو شدند که نشان می‌داد زن میانسال در درگیر با فرد یا افرادی به قتل رسیده و عامل یا عاملان قتل برای فریب مأموران پلیس اقدام به صحنه‌سازی کرده‌اند تا حادثه را اتفاقی جلوه دهند. از سوی دیگر مأموران در بررسی‌های بعدی با آثار خون زن میانسال در جداره‌های ته دو گلدان نقره‌ای روبه‌رو شدند که پس از شسته‌شدن هنوز آثار جزئی از آن باقی مانده‌بود. همچنین با کشف باقیمانده‌های دو پرس غذا داخل آپارتمان مسکونی مشخص شد عامل یا عاملان قتل مهمان مقتول بوده‌اند که به دلایلی وی را به قتل رسانده‌اند.

مأموران پلیس در تحقیقات میدانی دریافتند گوهر زن تنها و پولداری بوده که در کار خرید و فروش اجناس آنتیک و عتیقه فعالیت داشته‌است و حتی در خانه‌اش گالری اجناس آنتیک و عتیقه داشته و مشتریانی هم برای خرید و فروش به خانه‌اش رفت و آمد داشته‌اند.

تنها فرزند مقتول که دختر جوانی است و در کشور ترکیه زندگی می‌کند، پس از اطلاع از قتل مادرش به مأموران پلیس گفت: «مادرم علاوه بر طلا و جواهرات و پول، اجناس آنتیک زیادی در خانه‌اش نگهداری می‌کرد، اما الان من متوجه شده‌ام که اجناس آنتیک او مانند انگشتر‌های گرانقیمت و دیگر وسایل با ارزشش سرقت شده و احتمال می‌دهم مادرم به خاطر سرقت اموالش به قتل رسیده‌است.»

مرد میانسالی هم که مباشر مقتول و حادثه را به مأموران خبر داده‌بود، در ادعایی گفت: «من مباشر گوهر بودم و معمولاً کار‌های اداری و مالی او را انجام می‌دادم و او هم در خرید و فروش‌هایی که انجام می‌داد با من مشورت می‌کرد. چند روزی بود از او بی‌خبر بودم و امروز با تلفن همراهش تماس گرفتم، اما جواب نداد و نگرانش شدم و به در خانه‌اش آمدم. هر چقدر زنگ زدم، کسی در را باز نکرد و همسایه‌ها هم از او خبری نداشتند که با اداره پلیس تماس گرفتم و پس از باز کردن در خانه‌اش با جسد او روبه‌رو شدیم.»

بازداشت مظنون

با اعلام نظریه ابتدایی پزشکی قانونی درباره علت مرگ زن جوان که با ضربات متعدد جسم سختی به سرش به قتل رسیده‌بود، مأموران تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی عامل یا عاملان قتل آغاز کردند. بررسی‌های مأموران نشان داد در چند روز قبل از کشف جسد زن پولدار، هیچ کسی جز مباشر او به خانه‌اش رفت و آمد نداشته و او آخرین نفری بوده‌است که تلفنی با مقتول ارتباط داشته و به خانه رفته‌است. بنابراین مأموران به مرد میانسال مشکوک شدند و وی را به عنوان مظنون در قتل گوهر بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند. متهم در بازجویی‌ها منکر جرم خود شد و ادعا کرد از قتل زن پولدار اطلاعی ندارد. وی برای تحقیقات بیشتر و مشخص‌شدن صحت و سقم ادعایش به دستور قاضی محمد مهدی براعه در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها