افشای راز قتل هولناک تاجر افغانستانی

مقتول تاجری افغانستانی بود که در زمینه صادرات تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کرد و به دست هم‌ولایتی‌اش کشته شد.

افشای راز قتل هولناک تاجر افغانستانی
کد خبر: 598576
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۳ ۰۷:۵۷:۳۱

مرد افغانستانی که پس از کشتن تاجر هم‌ولایتی‌اش با صحنه‌سازی سعی داشت قتل را حادثه نشان دهد، در افغانستان بازداشت شد.

به گزارش «ایران»، 31 تیر امسال، آتش‌سوزی مرگباری از سوی مأموران کلانتری 149 امامزاده حسن به بازپرس محمد وهابی اعلام شد. با ورود تیم جنایی به محل آنها با جسد سوخته مرد میانسال در حالی مواجه شدند که طبق نظریه پزشکی قانونی وی با ضربات جسم سخت به قتل رسیده و بعد از آن جسد به آتش کشیده شده است. کارشناسان آتش‌نشانی نیز حریق را عمدی اعلام کرده و مشخص شد برای تغییر مسیر تحقیقات عامل جنایت دست به صحنه‌سازی زده است. 

بررسی‌ها نشان می‌داد مقتول تاجری افغانستانی بوده که در کار صادرات تجهیزات پزشکی است و روز حادثه برای انجام کاری به تهران آمده و خانه یکی از دوستانش ساکن بوده که چنین حادثه‌ای رخ داده است. در حالی که تحقیقات در این خصوص ادامه داشت، مدتی بعد کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت مطلع شدند که با کارت بانکی مقتول یک گوشی تلفن آیفون خریداری شده است.  با اطلاع از این خبر، کارآگاهان موفق شدند مدتی بعد فردی که گوشی آیفون در اختیارش بود را دستگیر کنند.

مرد جوان که منکر جنایت بود، هویت قاتل را برملا کرد: چند وقت قبل در افغانستان این گوشی را از مرد جوانی که در کار واردات است و مدام از افغانستان به تهران می‌آید، خریدم. در تحقیقات و مکاتباتی که با پلیس افغانستان صورت گرفت، اظهارات مرد جوان تأیید شد و کارآگاهان پلیس افغانستان موفق به دستگیری عامل جنایت که فروشنده گوشی آیفون بود، شدند.

متهم در تحقیقات اولیه به جنایت اعتراف کرد و بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران دستور استرداد قاتل را صادر کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها