کد خبر: 598436
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۲ ۱۰:۵۶:۰۷
| |

کلاهبرداری خانوادگی با همسریابی در تلگرام

متهمان با ترفند راه‌اندازی کانال تلگرامی با عنوان دوست‌یابی و ازدواج و بهره‌گیری از نام‌های آشنا در انتخاب اسم کانال تلگرامی اعتماد قربانیان خود را جلب می‌کردند.

کلاهبرداری خانوادگی با همسریابی در تلگرام
کد خبر: 598436
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۲ ۱۰:۵۶:۰۷

باند کلاهبرداری خانوادگی که از طریق کانال جعلی همسریابی فعالیت گسترده‌ای انجام می‌داد، متلاشی شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، با مراجعه چند نفر از شهروندان به پلیس فتا استان خراسان رضوی و طرح شکایتی مشابه با موضوع کلاهبرداری از آنها در کانال تلگرامی همسریابی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت .

با توجه به اظهارات شاکیان و با انجام اقدامات فنی و تخصصی لازم، محرز شد مجرمان با استفاده از تعدادی خطوط با هویت غیرواقعی که صرفا جهت انجام اقدامات مجرمانه به‌کارگیری می‌شدند، از طریق ارسال پیام و انتشار تصاویر با اغفال شکات درخواست پول از حساب فرد را می‌کردند و در ادامه از تعدادی حساب بانکی اجاره‌ای برای تکمیل نقشه کلاهبردارانه خود بهره می‌بردند.

با جمع‌آوری ادله و مستندات پرونده و انجام اقدامات فنی و پلیسی توسط کارشناسان این پلیس و طی هماهنگی به عمل آمده با مقام قضایی، سه متهم که با یکدیگر نسبت خانوادگی داشتند در محل سکونت به همراه تعداد دو گوشی ایفون 13 وسه گوشی هوشمند اندروید با تعدادی سیم کارت و کارت‌های عابر بانک با هویت‌های متفاوت، دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل شدند.

در بازجویی از متهمان مشخص شد آنها با ترفند راه‌اندازی کانال تلگرامی با عنوان دوست‌یابی و ازدواج و بهره‌گیری از نام‌های آشنا در انتخاب اسم کانال تلگرامی در ابتدا اعتماد قربانیان خود را جلب و آنها را ترغیب به واریز وجه به‌حساب های اجاره‌ای به جهت پولشویی می‌کردند و در ادامه و پس از تراکنش انجام‌ گرفته و واریز وجه توسط قربانیان، ارتباط خود را قطع کرده و پاسخگو نبودند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها