کد خبر: 597363
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۱۱:۱۴:۳۴
| |

کلاهبرداران واتساپی چگونه 8 میلیارد به جیب زدند؟

این پرونده بیش از 300 شاکی از سراسر کشور دارد که نیمی از شکات با ترفند پرداخت بیعانه برای خرید خودرو ، آپارتمان و... در سایت دیوار مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

کلاهبرداران واتساپی چگونه 8 میلیارد به جیب زدند؟
کد خبر: 597363
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۱۱:۱۴:۳۴

اعضای باندی از طریق تماس واتساپی با شهروندان به بهانه برنده شدن آنها در مسابقات مختلف یا پرداخت بیعانه برای خرید کالا در سایت‌های واسطه‌ای دست به کلاهبرداری 8 میلیارد ریالی زدند.

به گزارش اعتمادآنلاین، ماموران پلیس فتا استان البرز مدتی قبل با شکایت‌هایی مبنی بر کلاهبرداری با دو روش تماس واتساپی تحت عنوان برنده شدن در قرعه کشی همراه اول، سفر به عتبات عالیات، مسابقات رادیویی و همچنین پرداخت بیعانه برای خرید خودرو و آپارتمان در سایت دیوار مواجه شدند.

با بررسی‌های فنی و تخصصی، مشخص شد متهمان این باند از طریق  شبکه اجتماعی واتساپ با هموطنان در سراسر کشور تماس می‌گرفتند و برای جلب اعتماد بیشتر، از آرم سازمان صدا و سیما به عنوان تصویر پروفایل خود استفاده می‌کردند، در ادامه برخی از شهروندان پس از مشاهده آرم صدا و سیما به این افراد اعتماد کرده و اطلاعات بانکی خود را در اختیار آنها قرار می‌دادند. همچنین این باند کلاهبردار در شیوه‌ای دیگر با درج آگهی‌های جعلی تحت عنوان فروش آپارتمان، خودرو و لوازم خانگی در سایت دیوار و با ترفند پرداخت بیعانه اقدام به سرقت مالی افراد می‌کردند.

کلاهبرداران پس از فریب مالباختگان و گرفتن اطلاعات بانکی و همچنین دریافت رمز ورود به اینترنت بانک اشخاص اقدام به خالی کردن حساب شهروندان کرده و سپس انتقال وجوه به حساب دیگر افرد دخیل در این پرونده می‌کردند. در این راستا دو نفر از متهمان مبالغ سرقتی را در کارت‌های بانکی اجاره‌ای افراد بزهکار و معتاد متجاهر انتقال می‌دادند و سپس اقدام به خرید طلا و سکه از فروشگاههای مختلف می‌کردند.

کارآگاهان پلیس پس ازاشراف کامل اطلاعاتی بر این باند بلافاصله مخفیگاه آنها را در غرب شهرستان ملارد مورد شناسایی قرار دادند و تمامی متهمان با دستور مقام قضایی دستگیر شدند. در این خصوص تعداد 40 دستگاه گوشی هوشمند 19 کارت بانکی، و 86 سیم کارت اعتباری از متهمان کشف و ضبط شد.

سرهنگ رسول جلیلیا، رئیس پلیس فتا البرز در این باره توضیح داد: این پرونده بیش از 300 شاکی از سراسر کشور دارد که نیمی از شکات با ترفند پرداخت بیعانه برای خرید خودرو ،آپارتمان و... در سایت دیوار مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها