«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

محاکمه مجرم سابقه‌دار به اتهام قتل مامور پلیس

مجرم سابقه‌دار متهم است حین فرار از دست پلیس یک مامور را به شهادت رسانده است.

محاکمه مجرم سابقه‌دار به اتهام قتل مامور پلیس
کد خبر: 597822
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۹ ۲۲:۲۰:۰۰

مرد جوانی که متهم است یک مامور پلیس را زیر گرفته و به قتل رسانده است برای دومین بار محاکمه شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهم که مردی جوان است پیشتر در شعبه‌ای دیگر محاکمه و به قصاص محکوم شده بود اما با نقض حکم قصاص از سوی دیوان عالی کشور دوباره پای میز محاکمه رفت. او ادعا می‌کند قصد قتل نداشته است.

سال 97 بود که پلیس در جریان مرگ یکی از ماموران قرار گرفت. بر اساس اطلاعاتی که به دست آمد، ماموران گشت پلیس در باغستان شهریار به یک پژو ۴۰۵ مشکوک شدند که استعلام پلاک آن نشان می‌داد سرقتی است.

ماموران به راننده ایست دادند اما راننده بدون توجه به هشدار پلیس به سرعت گریخت و تعقیب و گریز پلیسی آغاز شد. در این میان ماموران پاسگاه رزکان خود را به میدان نماز شهریار رساندند تا راه پژو ۴۰۵ را مسدود کنند؛ اما مرد مظنون که سعی داشت هر طور شده بگریزد استوار یکم اسدالله خزاعی را با خودرو زیر گرفت و گریخت.

ماموران، پلیس مجروح را به بیمارستان منتقل کردند اما اقدامات پزشکی بی‌اثر بود و او به خاطر شدت جراحات جان سپرد.

با شهادت مامور پلیس ردیابی عامل جنایت در دستور کار ویژه قرار گرفت و متهم ۳۰ساله به نام سعید در 13 بهمن‌ماه در ماهدشت کرج شناسایی و بازداشت شد. او که چندین سابقه کیفری در پرونده‌اش دارد در شعبه ۱۷ دادگاه کیفری تهران مستقر در شهریار از خود دفاع کرد.

متهم گفت: من وقتی با مامور پلیس رو‌به‌رو شدم می‌خواستم فرار کنم؛ به همین خاطر پایم را روی پدال گاز گذاشتم اما متوجه نشدم خودرو با استوار اسدالله خزایی برخورد کرده است. من واقعاً قصد کشتن او را نداشتم و او غیرعمد کشته شد.

سپس وکیل متهم به دفاع پرداخت و گفت: به نظر می‌رسد قتل غیرعمد رخ داده و متهم متوجه حضور مامور پلیس نبوده است.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و دزد سابقه‌دار را به قصاص محکوم کردند.

متهم به رأی صادره اعتراض کرد و پرونده به دیوان عالی کشور رفت. قصات دیوان عالی کشور با بررسی پرونده رأی صادره را نقض کردند.

متهم این بار در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد. در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص کردند.

پدر مقتول گفت: متهم مجرم سابقه‌دار است و چندین سابقه کیفری در پرونده‌اش دارد. او حتی بعد از دستگیری ابراز پشیمانی نکرده. اگر او پسرمان را ناخواسته و غیرعمد کشته بود می‌توانستیم گذشت کنیم ولی حالا که به عمد پسرمان را کشته و ابراز پشیمانی نیز نکرده برایش قصاص می‌خواهیم. او  ممکن است جرائم دیگری نیز در جامعه مرتکب شود و خطری برای جامعه باشد.

برادر مامور پلیس نیز گفت: وقتی خودم را به بیمارستان رساندم و بالای سر برادرم رفتم او گفت در جریان تعقیب و گریز می‌توانست متهم را با تیر بزند؛ اما چون متهم، جوان بود به جوانی‌اش رحم کرد و شلیک نکرد. این متهم به جوانی برادرمان رحم نکرد. برادرمان به تازگی ازدواج کرده بود که به شهادت رسید. ما حاضر به گذشت نیستیم.

سپس متهم 33ساله در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: من قصد قتل نداشتم. او پشت ماشین بود و من به پشت دید نداشتم و اصلاً او را ندیدم و ناخواسته حین فرار از رویش عبور کردم. من پشیمان هستم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رأی صادر کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها