کد خبر: 597196
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۵ ۱۹:۱۰:۵۴
| |

مینا یعقوبی، معترض اراکی، به ۱۱ سال حبس و ساعت‌ها شست‌وشوی قبور محکوم شد

مینا یعقوبی، معترض جوان اهل شهر اراک، روز دوشنبه، ۲۴ بهمن‌ماه، در ویدئویی گفت دادگاه انقلاب او را به ۱۱ سال حبس و ۱۲۴ ساعت «شستن قبور» محکوم کرده است.

کد خبر: 597196
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۵ ۱۹:۱۰:۵۴

مینا یعقوبی، معترض جوان اهل شهر اراک، روز دوشنبه، ۲۴ بهمن‌ماه، در ویدئویی خبر داد که دادگاه انقلاب او را به ۱۱ سال حبس و ۱۲۴ ساعت «شستن قبور» محکوم کرده است.دادگستری اراک پیشتر اعلام کرده است که او به اتهام «پرتاب سنگ به سردر گلزار شهدا» بازداشت شده است.

به‌گزارش اعتمادآنلاین او در ویدیو جدیدش می‌گوید در هفته‌های اخیر به‌توصیه وکیلش و برای بهره‌مندی از تخفیف در مجازات سکوت کرده بوده است و حالا دادگاه انقلاب او را به ۸ سال زندان و دو سال تبعید از شهر و دادگاه کیفری نیز به سه سال حبس و ۱۲۴ ساعت شستن قبور و ۸۵ ضربه شلاق محکوم کرده است.
 

روز دهم آذرماه گذشته، ویدئویی از مینا یعقوبی،‌ مربی بدن‌سازی و ۳۳ ساله، منتشر شد که آزادی او را از زندان به قید وثیقه نشان می‌داد، اما آن چه در ویدئو بیش از همه نظر همگان را جلب کرد ضعف او و چشمان کبودش بود.

مینا یعقوبی خود در ویدئویی خبرساز  آذرماهش و پس‌از آزادی از بازداشت موقتش منتشر کرده بود مدعی شد در دوران بازداشت ضرب‌وشتم شده ولی خبرگزاری میزان، رسانه‌ی قوه‌قضاییه، نوشت که وی به دلیل مشکلات روحی در دوران بازداشت دوباره خودکشی کرده و از جمله یک‌بار خویش را از طبقه‌ دوم بند زنان به پایین پرت کرده است. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها