کلاهبرداری با لینک‌های تخفیف شگفت‌انگیز روز پدر

برای پیشگیری از کپی اطلاعات حساب و سرقت موجودی و همچنین جلوگیری از آسیب‌پذیری مالی در هنگام انجام خریدهای اینترنتی، از کلیک و بازکردن لینک‌های تبلیغ شده خودداری کنید.

کلاهبرداری با لینک‌های تخفیف شگفت‌انگیز روز پدر
کد خبر: 594607
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۱ ۱۳:۴۹:۲۴

رییس پلیس فتا بوشهر نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش تخفیف‌ها یا تبریک‌های روز پدر هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلا‌ع‌رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فتا استان بوشهر با بیان اینکه افراد سودجو و فرصت‌طلب در هر مناسبت و فرصتی اقدام به اخاذی، کلاهبرداری یا ارتکاب جرائم مشابه در فضای مجازی می‌کنند، گفت: یکی از مناسبت‌های پیش رو، ولادت حضرت امیرالمومنین (ع) و روز پدر هست که باز هم احتمال دارد مجرمین سایبری در پوشش تخفیفات شگفت‌انگیز، پیام تبریک و ... از شهروندان کلاهبرداری یا به هرنحو از اطلاعات آنان سوءاستفاده کنند و لازم است با یکسری از اقدامات پیشگیرانه از آن جلوگیری کرد.

وی در ادامه بیان کرد: شهروندان توجه داشته باشند که فریب تبلیغات بی‌نام و نشان تحت عناوینی نظیرتخفیفات شگفت‌انگیز یا خرید استثنایی در حراجی‌های آنلاین و امثالهم را که بسترهای مختلف فضای مجازی اعم از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان و برخی سایت‌های واسط اینترنتی تبلیغ می‌گردد را نخورده و اگر قصد خرید اینترنتی هدیه برای این روز را دارند حتماً از فروشگاه‌های معتبر و تأیید شده خرید خود را انجام دهند.

رییس پلیس فتای بوشهر به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از کپی اطلاعات حساب و سرقت موجودی آنها و همچنین جلوگیری از آسیب‌پذیری مالی در هنگام انجام خریدهای اینترنتی، از کلیک و بازکردن لینک‌های تبلیغ شده خودداری کرده و از پرداخت بیعانه تا قبل از دریافت کالای مورد سفارش خودداری کنند.

این مقام انتظامی درباره پیام‌های تبریک حاوی لینک ناشناس نیز اظهار کرد: در مواردی نیز ممکن است افراد سودجو با لینک‌های ناشناس تحت عنوان پیام تبریک یا شرکت در قرعه کشی روز پدر و ... شهروندان را به وارد شدن به یک لینک تشویق کنند، در حالی که ممکن است این لینک حاوی بدافزار بوده و اطلاعات گوشی تلفن همراه یا رایانه آنان را به سرقت ببرد.

سرهنگ قاسمی در خاتمه اظهار داشت: کاربران در فضای مجازی با پرهیز از عجله و همچنین عدم اعتماد کامل بدون تحقیق به ادعای فروشنده و طرف مقابل و با دقت به این نمونه توصیه‌ها می‌توانند یک فعالیت اقتصادی و خرید اینترنتی امن را داشته باشند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها