کد خبر: 596854
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۴ ۰۷:۲۵:۵۲
| |

رازگشایی ازقتل دختر 17 ساله پس از 47 سال

راز قتل دختر 17 ساله آمریکایی با شواهد دی‌ان‌ای و خاطره‌گویی قاتلان، برملا شد.

رازگشایی ازقتل دختر 17 ساله پس از 47 سال
کد خبر: 596854
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۴ ۰۷:۲۵:۵۲

47سال پس از قتل دختری 17ساله به نام میچل در ایندیانای آمریکا، قاتلان او که 2مرد بودند دستگیر شدند.

به گزارش همشهری به نقل از نیویورک تایمز، در سال1975 لورل ژان میچل 17ساله که در کلیسایی در ایندیانای آمریکا مشغول به‌کار بود، پس از پایان کار راهی خانه‌اش شد اما در بین راه ناپدید شد و هرگز به خانه نرسید. خانواده‌اش که نگران وی شده بودند پلیس را خبر کردند و تحقیقات برای یافتن ردی از وی آغاز شد تا اینکه یک روز بعد، جسد بی‌جان در رودخانه‌ای در نزدیکی خانه‌شان پیدا شد. در ابتدا به‌نظر می‌رسید که دختر 17ساله هنگام بازگشت به خانه دچار حادثه شده و به رودخانه افتاده و غرق شده است اما پس از انتقال جسدش به پزشکی قانونی اسرار جنایتی مرموز فاش شد. کبودی‌ها و آثاری از درگیری که روی بدن دختر 17ساله بود نشان می‌داد که او پیش از سقوط به داخل رودخانه با افرادی درگیر شده و به قتل رسیده و سپس جسدش به داخل رودخانه انداخته شده است. با این اطلاعات تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیر قاتل یا قاتلان آغاز شد اما تا چند دهه، هیچ ردی از آنها به‌دست نیامد.

نخستین سرنخ‌ها از این جنایت در سال2013، به‌دست آمد. در آن زمان زن جوانی به اداره پلیس رفت و گفت که اطلاعاتی از ماجرای قتل میچل که در سال1975 کشته شده بود دارد. این زن گفت: چند روز پیش نزد یکی از دوستانم که مردی به نام جان لمن است رفته بودم. او زمانی که در حال حرف زدن از گذشته بود، ادعا کرد که سال‌ها قبل با همدستی دوستش به نام فرد باندی دختری 17ساله را به قتل رسانده و سپس جسدش را به داخل رودخانه انداخته‌اند. اظهارات این زن نخستین سرنخ برای کشف راز جنایت قدیمی را در اختیار پلیس قرار داد اما این اظهارات به تنهایی نمی‌توانست اسرار جنایت را فاش کند. از آن زمان نام فرد باندی و جان لمن به‌عنوان مظنون در فهرست پلیس قرار گرفت تا اینکه چند سال پس از این ماجرا و در سال2019 نیز اتفاق مشابهی رخ داد. این بار مردی که از دوستان فرد باندی بود راهی اداره پلیس شد و گفت که با فرد در یک مهمانی دوستانه حضور داشته و وقتی صحبت از قتل دختری به نام میچل شد و اینکه هنوز قاتلان او شناسایی نشده‌اند، فرد باندی مدعی شد که او به همراه دوستش به نام جان لمن این دختر را به قتل رسانده‌اند. وی حتی نشانی دقیق محل پیدا شدن جسد میچل را هم بازگو کرده و توضیح داده بود که چگونه این دختر را غافلگیر کرده و به قصد آزار و اذیت، وی را به قتل رسانده‌اند.

آزمایش دی‌ان‌ای

دومین سرنخ، فرضیه اینکه فرد باندی و جان لمن عاملان قتل دختر 17ساله باشند را قوت بخشید. با این حال پلیس باید شواهد بیشتری در این پرونده به‌دست می‌آورد. مأموران در ابتدا به سراغ این دو مظنون رفتند اما آنها همه گفته‌های شاهدان را تکذیب کردند و گفتند که در قتل میچل نقشی نداشته‌اند. با این حال مدتی قبل و در جریان رسیدگی دوباره به این پرونده، لباس‌های مقتول که به‌عنوان سرنخ در بایگانی پلیس بود، به آزمایشگاه جنایی فرستاده شد و در جریان بررسی‌های تخصصی، شواهدی از دی‌ان‌ای یک مرد روی لباس‌های مقتول پیدا شد. دی‌ان‌ای به‌دست آمده با هردو مظنون مطابقت داده و معلوم شد که متعلق به فرد باندی است. به این ترتیب شکی برای پلیس باقی نماند که مظنونان پرونده، عاملان این جنایت قدیمی هستند و چند روز پیش هر دوی آنها از سوی پلیس ایندیانا دستگیر شدند. یکی از مقامات پلیس درباره این پرونده به خبرنگاران گفت: ما تا زمانی که شواهد دی‌ان‌ای به‌دست نیامده بود، نمی‌توانستیم مظنونان را بازداشت کنیم. اما پس از به‌دست آمدن این شواهد، تحقیق از شاهدان و بازجویی از هر دو متهم، اسرار این جنایت قدیمی فاش و مشخص شد که متهمان روز حادثه، زمانی که میچل 17ساله در راه بازگشت به خانه بود، به او حمله کرده و پس از اجرای نقشه خود، وی را به قتل رسانده و به داخل رودخانه انداخته‌اند.  وی همچنین گفت که پلیس در همه این مدت با برادر و خواهر میچل در تماس بوده و امیدوار است که با دستگیری قاتلان و کشف اسرار این جنایت، آنها به آرامش رسیده باشند.

به‌گفته دادستان، دستگیری این دو فرد پس از 47سال گام بسیار مهمی است، اما این پایان کار نیست و متهمان پس از دستگیری باید محاکمه‌شوند به سزای عمل خود برسند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها