کد خبر: 590702
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ۰۷:۰۴:۴۹
| |

تحیقات ویژه درباره قتل مرموز دختر ۱۴ ساله

پیکر نیمه جان این دختر در یکی از خیابان‌های مرکزیتهران پیدا و برای درمان به بیمارستان منتقل شد، اما تلاش‌های تیم پزشکی نتیجه‌ای نداشت و در نهایت دختر 14 ساله فوت کرد.

تحیقات ویژه درباره قتل مرموز دختر ۱۴ ساله
کد خبر: 590702
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ۰۷:۰۴:۴۹

کشف جسد دختر 14 ساله با لباس‌های گل‌آلود، نظریه پزشکی قانونی، بررسی صحنه حادثه از سوی تیم جنایی و اظهارات مادر وی، چهار دلیلی است که تیم جنایی تحقیقات خود را با فرضیه قتل آغاز کرده است.

به گزارش جوان، چندی قبل مأموران پلیس تهران از مرگ مشکوک دختر نوجوانی در یکی از بیمارستان های مرکز شهر باخبر و راهی محل شدند.

مأموران در بیمارستان با جسد بی‌جان دختر 14ساله‌ای به نام نوشین روبه‌رو شدند که به طرز مشکوکی به کام مرگ رفته بود.

بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد ساعتی قبل پیکر نیمه‌جان نوشین را ساکنان ساختمانی مسکونی در یکی از خیابان‌های مرکزی شهر پیدا و برای درمان به بیمارستان منتقل کرده‌اند، اما تلاش‌های تیم پزشکی نتیجه‌ای نداشت و در نهایت دختر 14 ساله فوت کرد.

اظهارات همسایه

یکی از افرادی که پیکر دختر نوجوان را به بیمارستان منتقل کرده بود به پلیس گفت: «خانه من در طبقه دوم ساختمان است. لحظه حادثه در آشپزخانه بودم که صدای ناله و کمک‌‌ خواستن دختری را شنیدم. کنجکاو شدم و به داخل حیاط ساختمان رفتم، در آنجا با پیکر نیمه‌جان دختری روبه‌رو شدم که لباس‌هایش کثیف و گل‌آلود بود و به نظر می‌رسید داخل کانال آب افتاده است. همراه من تعدادی از همسایه‌ها هم به داخل حیاط آمدند. او دختر همسایه‌مان بود و همراه مادرش در طبقه اول زندگی می‌کرد، اما هیچ‌کدام از ما با توجه به سر و وضع ظاهری دختر زخمی او را نشناختیم. دختر نوجوان حالش خوب نبود و حرفی نمی‌زد و فقط ناله می‌کرد که با اورژانس تماس گرفتیم و او را به بیمارستان منتقل کردیم. از طرفی هم متوجه شدیم در آپارتمان طبقه اول باز است و هیچ‌کسی هم داخل خانه نیست. احتمال دادیم دختر زخمی همان دختر همسایه باشد که همراه مادرش زندگی می‌کرد، به همین دلیل با مادرش تماس گرفتیم و وقتی مشخصات ظاهری او را گفتیم، به ما گفت دخترش نوشین است و ما هم موضوع را برای او توضیح دادیم و او هم به بیمارستان آمد.»

ورزشکار

مأموران پلیس در ادامه به سراغ مادر دختر فوت شده رفتند و از وی درباره حادثه تحقیق کردند.

او گفت: «دو سال قبل به خاطر اختلافی که با شوهرم داشتم از هم جدا شدیم و از آن زمان به بعد من همراه دخترم زندگی می‌کردم. مدتی قبل این آپارتمان را اجاره کردم، اما با همسایه‌ها ارتباط زیادی نداشتم و آنها هم من و دخترم را به خوبی نمی‌شناختند. دخترم ورزشکار و شاگرد اول مدرسه بود، در زندگی هم هیچ مشکل مالی و عاطفی نداشت. او خیلی سرحال و شاد بود و همیشه هم راز دلش را به من می‌گفت. الان نمی‌دانم چه حادثه‌ای برای او رخ داده که باعث مرگش شده است.»

2 فرضیه

همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی برای انجام آزمایش‌های لازم و مشخص شدن علت اصلی مرگ، دو فرضیه برای مأموران مطرح شد؛ نخستین فرضیه‌ احتمال خودکشی دختر 14 ساله بود، به همین دلیل قاضی رستمی، بازپرس دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی برای بررسی صحنه حادثه به ساختمان محل زندگی دختر فوت شده با مادرش رفت. در بررسی محل زندگی و اتاق خواب نوشین مشخص شد مکانی که دختر نوجوان بتواند از آنجا با سقوط از ارتفاع به زندگی‌اش پایان دهد وجود ندارد. از طرفی هم در بررسی پشت‌بام ساختمان مسکونی مأموران پلیس به این نتیجه رسیدند که وی روز حادثه به پشت‌بام نرفته است، بدین ترتیب حادثه سقوط از ارتفاع و خودکشی برای مأموران متنفی شد. دومین فرضیه احتمال حادثه جنایی بود که مأموران تحقیقات خود را درباره آن آغاز کردند.

از سوی دیگر مادر دختر 14 ساله چند روز بعد از حادثه به مأموران پلیس اعلام کرده بود به راننده یک خودروی پژو مشکوک است. وی گفت: چند روزی است خودروی پژویی در نزدیکی خانه ما توقف می‌کند، وقتی من به طرفش می‌روم راننده حرکت می‌کند و از محل دور می‌شود. البته قبل از حادثه هم این خودرو را چند باری دیده بودم و الان به راننده آن مشکوک هستم و احتمال می‌دهم او در مرگ دخترم دست داشته باشد. همچنین در ادامه تحقیقات پزشکی قانونی هم علت مرگ دختر جوان را اصابت ضربات سخت به سر و بدن او اعلام کرد.

بدین ترتیب با توجه به اظهارات مادر دختر فوت شده و بررسی‌های فنی صحنه حادثه، گل‌آلود بودن لباس‌های نوشین و نظریه پزشکی قانونی فرضیه قتل برای مأموران پلیس پررنگ شده، است به همین خاطر تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به دستور بازپرس جنایی تحقیقات تخصصی خود را درباره این حادثه آغاز کرده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها