کد خبر: 587770
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۷ ۰۹:۲۶:۴۱
| |

دورکاری؛ وعده‌ای برای کلاهبرداری

در این روش کلاهبرداری با عنوان" تایپ کن پول دربیار"، مجرمان سایبری با تبلیغ کاریابی به کاربران فضای مجازی و شبکه اجتماعی تلگرام می‌گفتند به ازای متنی که کاربر تایپ می‌کند مبلغی را دریافت خواهد کرد.

دورکاری؛ وعده‌ای برای کلاهبرداری
کد خبر: 587770
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۷ ۰۹:۲۶:۴۱

مجرم سایبری به بهانه پیشنهاد دورکاری از چندین کاربر تلگرامی کلاهبرداری کرد.

به گزارش اعتماد آنلاین، در پی تماس تلفنی تعدادی از شهروندان به مرکز فوریت‌های پلیس فتا استان خراسان رضوی و همچنین رصد و پایش فضای سایبر توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد فرد یا افرادی ازطریق پیشنهاد کاریابی درشبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام با اخذ مبالغی از کاربر به بهانه ایجاد پرونده کاری کلاهبردای می‌کنند.

در این روش کلاهبرداری با عنوان" تایپ کن پول دربیار"، مجرمان سایبری با تبلیغ کاریابی به کاربران فضای مجازی و شبکه اجتماعی تلگرام می‌گفتند به ازای متنی که کاربر تایپ می‌کند مبلغی را دریافت خواهد کرد. متهمان با سوء استفاده از اعتماد افراد متقاضی کار مبلغ 150هزار تومان را تحت عنوان ایجاد پرونده دریافت می‌کردند و دیگر پاسخگوی وی نبودند.

در تحقیقات پلیس مشخص شد، تعداد قابل توجهی با شیوه و شگرد مشابه در دام کلاهبردار یا کلاهبرداران فضای مجازی گرفتار شده‌اند. کارشناسان پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی متهم این پروندها را شناسایی و او را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه جرمی شد اما در نهایت لب به سخن گشود  و به جرم خودش اعتراف کرد.

با بررسی کارشناسان پلیس فتا از حساب‌های  در اختیار متهم مشخص شد قربانیان این ترفند کلاهبرداری تعدادی از افراد سراسر کشور بودند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها