کد خبر: 586046
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۵ ۱۱:۴۲:۱۸
| |

شیاد اینترنتی نقش تاجر را بازی می‌کرد

متهم گفت: با هویت‌های جعلی و جست‌وجو در فضای مجازی سوژه‌های خود را انتخاب می‌کردم و با صمیمی شدن با آنها و صحبت‌های اقناع‌کننده این افراد را ترغیب به سرمایه‌گذاری می‌کردم.

شیاد اینترنتی نقش تاجر را بازی می‌کرد
کد خبر: 586046
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۵ ۱۱:۴۲:۱۸

مجرم اینترنتی که با معرفی خود به عنوان تاجر حدود 10 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش اعتماد آنلاین، شخصی چندی قبل به پلیس فتا پایتخت مراجعه کرد و گفت قصد سرمایه‌گذاری در پروژه واردات و صادرات پارچه را داشت اما مورد کلاهبرداری قرار گرفت.

شاکی توضیح داد: یک ماه قبل در یکی از شبکه‌های اجتماعی مشغول جست‌وجو بودم که با فردی ناشناس آشنا شدم. این فرد که بسیار خوش‌صحبت بود خود را از اشخاص بانفوذ معرفی کرد و مدعی شد با یک سرمایه‌گذاری مطمئن می‌تواند سرمایه‌ام را چندین برابر کند. پس از مدتی که از آشنایی من و این فرد گذشت، پیشنهاد سرمایه‌گذاری در پروژه واردات و صادرات پارچه را داد و من هم با اعتمادی که به او پیدا کرده بودم مبلغ یک میلیارد ریال به حساب او واریز کردم اما پس از واریز تلفن همراهش را خاموش کرد و دیگر خبری از او نداشتم و متوجه شدم از من کلاهبرداری کرده است.

کارشناسان پلیس فتا پایتخت بعد از اطلاع از جزییات کلاهبرداری اقدامات خود را آغاز کردند و با تحقیقات صورت گرفته و اقدامات خاص پلیسی موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.

در همین حال تعداد شاکیان افزایش یافت و در نهایت متهم در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر شد.

این فرد پس از مواجهه با ادله دیجیتال ضمن پذیرفتن جرم خود گفت: با هویت‌های جعلی و جست‌وجو در فضای مجازی سوژه‌های خود را انتخاب می‌کردم و با صمیمی شدن با آنها و صحبت‌های اقناع‌کننده این افراد را ترغیب به سرمایه‌گذاری می‌کردم.

در ادامه تحقیقات مشخص شد این متهم در محموع حدود 10 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها