کد خبر: 583059
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۸ ۰۹:۱۸:۴۸
| |

دستبرد به حساب‌های بانکی با سایت جعلی فروش شارژ تلفن همراه

فرد تبهکار با شعار تبلیغاتی یک شارژ بخر یک شارژ هدیه بگیر با ایجاد یک درگاه جعلی پرداخت از کاربران فضای مجازی در پوشش فیشینگ کلاهبرداری می‌کرد.

دستبرد به حساب‌های بانکی با سایت جعلی فروش شارژ تلفن همراه
کد خبر: 583059
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۸ ۰۹:۱۸:۴۸

فردی که با روش فیشنگ و ترفند فروش شارژ تلفن همراه با هدیه اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب کاربران کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش اعتماد آنلاین، فردی با مراجعه به پلیس فتای تهران بزرگ در شکایتی از برداشت غیر مجاز مبلغ 500 میلیون ریال از حساب بانکی‌اش، توسط فرد یا افرادی ناشناس خبر داد و  گفت برای خرید شارژ تلفن همراه در فضای مجازی مشغول جست‌وجو بوده که با یک صفحه اینستاگرامی که مدعی فروش شارژ تلفن همراه با تخفیف و هدیه بود شده و برای اینکه برنده جایزه شود بدون توجه به آدرس درگاه پرداخت توجه کند و از از هویت گردانندگان آن صفحه اطمینان حاصل کند، اقدام به خرید کرده؛ اما پس از وارد کردن اطلاعات محرمانه کارت بانکی با تراکنش ناموفق مواجه و دقایقی بعد متوجه شده که تمام موجودی حسابش را از دست داده است.

کارشناسان پلیس فتا پس از اخذ اظهارات شاکی اقدامات خود را آغاز کردند و متوجه شدند فردی با شعار تبلیغاتی یک شارژ بخر یک شارژ هدیه بگیر با ایجاد یک درگاه جعلی پرداخت از کاربران فضای مجازی در پوشش فیشینگ کلاهبرداری کرده است.

ماموران پلیس فتا پس از شناسایی متهم در فضای مجازی، اطلاعات هویتی وی را به دست آوردند و پس از تشریفات قضایی او را در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به مقر انتظامی منتقل کردند.

این فرد در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود مبنی بر ایجاد درگاه جعلی بانکی و برداشت از حساب اعتراف کرد. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها