کد خبر: 582625
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۵ ۰۷:۰۶:۱۶
| |

انگیزه مسافر آمریکا از کشتن همسرش چه بود؟

مرد همسرکش ادعا کرد به دلیل بیکاری و دوری از فرزندانش با همسرش مشاجره کرد و او را کشت.

انگیزه مسافر آمریکا از کشتن همسرش چه بود؟
کد خبر: 582625
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۵ ۰۷:۰۶:۱۶

مسافر آمریکا که به اتهام قتل همسرش بازداشت شده مدعی است به دلیل بیکاری و دوری از فرزندانش با مقتول مشاجره کرده و حادثه خونین را رقم زده است.

به گزارش جوان، صبح دیروز سه‌شنبه ۲۴ آبان مرد ۶۲ ساله‌ای به نام منوچهر که متهم است ظهر روز چهارشنبه ۱۸ آبان همسرش را به قتل رسانده ‌است برای بازجویی به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد.

متهم روز حادثه همسرش را با ضربات متعدد چاقو در محل زندگی‌اش در برج مسکونی نزدیکی جنت‌آباد به قتل می‌رساند و بعد بدون اینکه حادثه را به کسی خبر دهد، جسد همسرش را داخل پذیرایی خانه‌اش رها و با خودرواش فرار می‌کند. دو روز بعد از حادثه، بامداد روز جمعه برادر همسرش وقتی خواهرش به تلفن او جواب نمی‌دهد، نگران می‌شود و از پلیس درخواست کمک می‌کند و در نهایت با جسد خواهر ۵۸ ساله‌اش به نام رعنا جلوی آشپزخانه روبه‌رو می‌شود. بدین ترتیب شوهر مقتول به عنوان مظنون به دستور قاضی میثم حسین‌پور، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران تحت تعقیب قرار می‌گیرد و روز یک‌شنبه ۲۲ آبان در بزرگراه قم به تهران بازداشت و به تهران منتقل می‌شود.

اعتراف به قتل

متهم مقابل بازپرس شعبه چهارم با اظهار پشیمانی به قتل همسرش اعتراف کرد و در ادعایی گفت: «من همسرم را به قتل رساندم و الان هم پشیمان هستم. البته ما زندگی خوبی داشتیم و اختلاف ما از زمانی شروع شد که دو پسر ۳۴ و ۳۶ ساله‌ام تصمیم گرفتند برای تحصیل و زندگی به امریکا بروند. همسرم موافق بود آن‌ها به خارج بروند، اما من مخالف بودم و دوست نداشتم آن‌ها از من دور شوند. به هر حال دو پسرم حدود هشت سال قبل با اصرار همسرم به امریکا رفتند و من هم به آن‌ها کمک کردم و الان هم در رشته‌های مهندسی نفت و کامپیوتر در کشور امریکا مشغول به تحصیل هستند. من طاقت دوری فرزندانم را نداشتم و گاهی وقت‌ها با همسرم مشاجره لفظی می‌کردم که چرا اصرار کرد پسرانم به امریکا بروند و از من دور شوند.»

بیکاری

متهم ادامه داد: این تنها موضوع مشاجره‌های لفظی و درگیری ما نبود و اختلافات ما زمانی بیشتر شد که من بیکار شدم. البته من وضع مالی خوبی دارم، اما وقتی بیکار شدم، بیشتر وقت‌ها در خانه بودم و همین موضوع باعث مشاجره لفظی و درگیری ما می‌شد. شغل من طراحی فضای سبز بود و آهنگری هم برای زیباسازی انجام می‌دادم. درآمدم خوب بود تا اینکه از چند سال قبل به خاطر کرونا کار کم شد و من هم کم‌کم بیکار شدم.»

قیمه خونین

متهم درباره روز حادثه گفت: «ظهر روز چهارشنبه ۱۸ آبان وقتی از بیرون به خانه‌ام آمدم، همسرم برای ناهار خورشت قیمه درست کرده‌بود. ساعتی بعد او سفره را پهن کرد و با هم ناهار خوردیم، اما دوباره به خاطر همان موضوع قبلی با هم مشاجره کردیم. همسرم شروع به غر زدن کرد و من هم عصبانی شدم که درگیری ما بالا گرفت. خیلی عصبانی شدم و به آشپزخانه رفتم و چاقویی از داخل سینک ظرفشویی برداشتم و به همسرم حمله کردم. چند ضربه به او زدم و وقتی به خودم آمدم دیدم رعنا خونین افتاده‌است و نفس نمی‌کشد. همان لحظه پشیمان شدم، اما فایده‌ای نداشت تا اینکه تصمیم گرفتم از خانه فرار کنم.»

عذاب وجدان

قاتل در پایان گفت: «قرار بود ما با هم به دیدن فرزندانمان در امریکا برویم و ویزا هم تهیه کرده‌بودیم و روز دوشنبه ۳۰ آبان هم پرواز داشتیم، اما این حادثه رخ داد و بعد هم تصمیم گرفتم تنهایی به امریکا بروم. ساعتی پس از حادثه گذرنامه‌ام را همراه لباس‌هایم و کارت بانکی‌ام برداشتم و با خودروام از خانه بیرون آمدم، اما آنقدر ترسیده و دستپاچه شده‌بودم که تلفن همراهم را در خانه جا گذاشتم. من به کرمان رفتم. در این چند روز هم داخل خودروام خوابیدم. تصمیمم را گرفته‌بودم که پیش فرزندانم بروم، اما عذاب وجدان رهایم نکرد و هر شب کابوس می‌دیدم. به همین‌خاطر تصمیم گرفتم به تهران برگردم و خودم را به پلیس معرفی کنم که در راه برگشت در جاده قم به تهران مأموران مرا بازداشت کردند.»

از آنجایی که فرزندان متهم تلفنی اعلام کرده‌بودند پدرشان مشکل روحی و روانی دارد، بازپرس جنایی وی را پس از اعتراف برای انجام آزمایش‌های لازم به پزشکی قانونی منتقل کرد تا مشخص شود وی هنگام حادثه سلامت روحی و روانی داشته یا نه. تحقیقات از متهم ادامه دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها