کد خبر: 581633
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۸ ۰۷:۱۵:۵۴
| |

کلاهبرداری 50میلیاردی با عتیقه‌های خیالی

طبق بررسی‌ها و اعترافات کلاهبرداران مشخص شد آنها با بهانه فروش عتیقه‌های ارزشمند از 5نفر کلاهبرداری کرده‌اند.

کلاهبرداری 50میلیاردی با عتیقه‌های خیالی
کد خبر: 581633
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۸ ۰۷:۱۵:۵۴

اعضای باند کلاهبرداری که به بهانه فروش گنج و زیرخاکی افراد ساده‌لوح را سرکیسه می‌کردند پس از دستگیری اعتراف کردند که تاکنون از این راه دست‌کم 50میلیارد تومان به جیب زده‌اند.

به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از چندی قبل در پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خوزستان آغاز شد. شاکیان مدعی بودند پس از خرید اشیای قدیمی و عتیقه از چند نفر پی برده‌اند که سرشان کلاه رفته و این اشیا تقلبی هستند. آنطور که شاکیان می‌گفتند آنها در ازای دریافت این اشیای بی‌ارزش چندین میلیارد تومان پرداخت کرده بودند. به‌دنبال چند شکایت در این‌باره تحقیقات کارآگاهان پلیس در این‌باره آغاز شد. بررسی شکایت‌های ثبت شده نشان می‌داد در پشت پرده همه این پرونده‌ها اعضای یک باند قرار دارند. شگردی که متهمان برای فریب طعمه های‌شان استفاده کرده بودند نشان می‌داد آنها از کلاهبرداران کاملا حرفه‌ای هستند. بررسی اظهارات مالباختگان حاکی از آن بود که سرکرده این باند کلاهبرداری خودش را نماینده مسئولان کشوری و لشکری معرفی  و از این طریق اعتماد آنها را جلب کرده است. در چنین شرایطی بود که تلاش‌ها برای دستگیری متهمان آغاز شد. اعضای این باند با اجرای نقشه‌ای حساب شده تلاش کرده بودند هیچ ردی از خود باقی نگذارند اما در ادامه مأموران موفق شدند سرکرده باند را دستگیر کنند. او وقتی تحت بازجویی قرار گرفت به کلاهبرداری از شاکیان با ترفند فروش گنج و عتیقه اعتراف کرد. به‌دنبال اعترافات او 4همدست دیگرش نیز دستگیر شدند.

سردار سیدمحمد صالحی، فرمانده انتظامی خوزستان با بیان جزئیات این پرونده گفت: طبق بررسی‌ها و اعترافات کلاهبرداران مشخص شد آنها با این شگرد از 5نفر کلاهبرداری کرده‌اند. فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به اینکه تاکنون مبلغ کلاهبرداری شده 50میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: شهروندانی که با این شیوه از آنها کلاهبرداری شده می‌توانند به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان بهبهان مراجعه کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها