کد خبر: 580160
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۸ ۰۷:۴۱:۳۷
| |

کلاهبرداری 200 میلیارد تومانی با وعده اعزام دانشجو به خارج

اعضای باند کلاهبرداری 200 نفر را با وعده اعزام دانشجو به خارج از کشور فریب دادند.

کلاهبرداری 200 میلیارد تومانی با وعده اعزام دانشجو به خارج
کد خبر: 580160
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۸ ۰۷:۴۱:۳۷

اعضای باند کلاهبرداری که با تبلیغات گسترده در فضای مجازی به بهانه اعزام دانشجو به خارج از کشور 200نفر را فریب داده و 200میلیارد تومان کلاهبرداری کرد ه بودند، توسط مأموران پلیس آگاهی فراجا دستگیر شدند.

به گزارش همشهری، چندی قبل مأموران پلیس آگاهی فراجا به اطلاعاتی درباره فعالیت اعضای یک باند کلاهبرداری که در زمینه اعزام دانشجو به خارج از کشور فعالیت می‌کرد، دست پیدا کردند. آنها با تبلیغات گسترده در فضای مجازی به بهانه اعزام دانشجوی رشته پزشکی به کشور ترکیه افراد زیادی را فریب می‌دادند. شیوه آنها به این شکل بود که با ارائه کارت‌های دانشجویی و برگه‌های پذیرش جعلی از طریق فضای مجازی و وعده دروغین پذیرش دانشجو در رشته پزشکی در دانشگاه‌های کشور ترکیه، متقاضیان را فریب داده و آنها را سرکیسه می‌کردند. مدارک به‌دست آمده نشان می‌داد که اعضای این باند در مدت کوتاهی توانسته‌اند 200نفر را فریب داده و از آنها 200میلیارد تومان کلاهبرداری کنند. هرچه کارآگاهان آگاهی تحقیقات بیشتری انجام می‌دادند به جزئیات بیشتری از پشت پرده فعالیت این باند کلاهبرداری دست پیدا می‌کردند. در ادامه معلوم شد که اعضای این باند با ثبت ۲ شرکت صوری و کاغذی در کشور ترکیه و ایران و با سوءاستفاده از روش‌های مهندسی اجتماعی و جلب اعتماد متقاضیان، آنها را به کشور ترکیه اعزام و دریک هتل آپارتمان اجاره‌ای مستقر و با برگزاری کلاس‌های آموزشی زبان خارجه در دانشکده‌های پزشکی کشور ترکیه باعث اقناع و فریب متقاضیان و خانواده آنها شده و از هر متقاضی مبلغ ۵۰۰میلیون تا یک میلیارد تومان کلاهبرداری کرده‌اند.

سردار مهدی حاجیان، سخنگوی فراجا با اعلام جزئیات این پرونده گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ۵نفر از متهمان اصلی دستگیر شدند و تحقیقات برای شناسایی سایر متهمان احتمالی و انهدام کامل سازمان جرم در کشور ترکیه با هماهنگی پلیس بین‌الملل همچنان ادامه دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها