کد خبر: 581631
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۸ ۰۷:۰۰:۳۸
| |

تله خونین برای سرقت کیف 850 میلیون تومانی

مرد مالباخته ۸۵۰ میلیون تومان را داخل یک کیف دستی گذاشته و راهی نمایشگاه خودرو در شرق تهران شده بود که ناگهان 6 سارق راه او را سد کردند.

تله خونین برای سرقت کیف 850 میلیون تومانی
کد خبر: 581631
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۸ ۰۷:۰۰:۳۸

مرد دامداری که با فروختن گوسفندانش قصد داشت خودروی اتومات بخرد، در تله سارقان خشن گرفتار شد و دارایی‌اش را از دست داد.

به گزارش جوان، صبح روز سه‌شنبه ۱۷ آبان، دو مرد با سر و صورتی باند پیچ شده به دادسرای ویژه سرقت رفتند و از چند مرد سارق خشن به اتهام سرقت میلیاردی شکایت کردند.

شاکی اصلی مرد جوانی بود که در این حادثه همراه دوستش تا لبه مرگ رفته بود و سارقان ۸۵۰ میلیون تومان پول نقد و خودروی سواری او را سرقت کرده‌بودند. وی در توضیح ماجرا گفت: «من در یکی از شهر‌های مرکزی ایران همراه خانواده‌ام زندگی می‌کنم و شغلم کشاورزی و دامداری است. مدتی پیش تصمیم گرفتم خودروی مدل بالا و دنده اتومات بخرم، به همین خاطر به چند نمایشگاه خودرو در شهرمان رفتم، اما خودروی مورد نظرم را نیافتم تا اینکه با یکی از دوستانم به نام حمید در تهران تماس گرفتم و با او درباره خرید خودرو مشورت کردم. حمید از دوستان قدیمی من است و با هم رفت آمد داریم که چند سال قبل برای کار به تهران آمد. به او گفتم می‌خواهم خودروی جک اتومات بخرم، اما در شهرمان پیدا نکردم که پیشنهاد داد برای خرید به تهران بیایم. حمید گفت، اگر چند روز در تهران وقت بگذارم، می‌تواند خودروی سالم و با قیمت مناسب برایم بخرد. حدود ۱۰ روز قبل راهی تهران شدم و به خانه دوستم رفتم و از همان روز اول هم با او برای خرید خودرو به نمایشگاه‌های زیادی سر زدیم تا اینکه یک خودروی جک اتومات در یکی از نمایشگاه‌های شرق تهران را پسندیدیم و به قیمت ۸۵۰ میلیون تومان قولنامه کردیم.»

درخواست عجیب!

شاکی ادامه داد: «پس از معامله، من برای تهیه پول به شهرمان برگشتم و تعدادی از گوسفندان و مقداری از محصولات کشاورزی‌ام را فروختم و مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان فراهم کردم و با صاحب نمایشگاه تماس گرفتم و گفتم پولم آماده است و به زودی به تهران برمی‌گردم. در حالی که آماده حرکت بودم، صاحب نمایشگاه با من تماس گرفت و گفت صاحب خودرو کارت و حساب بانکی ندارد و پولش را نقد می‌خواهد و از من خواست ۸۵۰ میلیون تومان را به صورت نقدی به تهران ببرم و تحویل فروشنده بدهم. در‌حالی‌که تعجب کرده بودم با حمید تماس گرفتم و به او گفتم صاحب نمایشگاه از من خواسته پول نقد همراه خودم بیاورم و حمید هم گفت مشکلی نیست، چک ۸۵۰ میلیون تومان را در تهران نقد می‌کنیم و بعد تحویل فروشنده می‌دهیم. به هر حال دوباره راهی تهران شدم و چک را در بانکی نقد کردم و با ۸۵۰ میلیون تومان پول نقد به خانه دوستم حمید رفتم.»

شاکی در پایان گفت: «روز حادثه ۸۵۰ میلیون تومان را داخل یک کیف دستی گذاشتم و همراه حمید با خودروی سواری پژوی خودم راهی نمایشگاه خودرو در شرق تهران شدیم. فکر می‌کردم تا ساعتی دیگر خودروی اتوماتم را سوار می‌شوم و پیش خانواده‌ام برمی‌گردم، اما پس از طی مسافتی در یکی از خیابان‌های خلوت، دو خودروی سواری که هر کدام سه مرد جوان سوار بر آن بودند با خودروی ما تصادف جزئی کردند که البته بعد فهمیدم تصادف آن‌ها ساختگی بود. دو خودرو پس از تصادف طوری توقف کردند که راه ما سد شد و من نمی‌توانستم حرکت کنم. شش مرد ناشناس از دو خودرو پیاده شدند و شروع به داد و فریاد کردند که چرا به خودرو‌های آن‌ها آسیب رسانده‌ام. هر چقدر خواستم آن‌ها را آرام کنم، فایده‌ای نداشت تا اینکه تصمیم گرفتم با پلیس تماس بگیرم تا برای کشیدن کروکی به محل حادثه بیایند. در این لحظه آن‌ها با چوب و چاقو به ما حمله کردند و آنقدر من و دوستم را کتک زدند که دیگر هیچ چیزی نفهمیدیم و از هوش رفتیم و بعد از یک هفته وقتی به هوش آمدیم، دیدیم روی تخت بیمارستان هستیم. تازه متوجه شدیم مردان خشن با آن تصادف ساختگی ما را در تله خود گرفتار و همه اموالم را سرقت کردند.

آن‌ها ۸۵۰ میلیون تومان پول نقد، خودروی پژو و حتی تلفن همراه و کارت‌های بانکی من و دوستم را هم سرقت کرده و پس از حادثه، ما را به صورت نیمه‌جان در همان محل رها و از محل فرار کردند. ما شانس آورده بودیم که رهگذری متوجه پیکر‌های خونین ما کنار خیابان شده بود و با اورژانس تماس گرفته و جان ما را نجات داده بود، وگرنه به گفته پزشکان اگر کمی دیرتر به بیمارستان منتقل می‌شدیم، فوت می‌کردیم. من احتمال می‌دهم نقشه سرقت خونین را صاحب نمایشگاه خودرو طراحی و سارقان خشن را هم او اجیر کرده بود، چون از من خواست که با خودم پول نقد به نمایشگاهش ببرم. از طرفی هم دیروز که از بیمارستان مرخص شدیم ابتدا به نمایشگاه خودرو رفتیم که دیدیم نمایشگاه تعطیل است و صاحبش هم فراری شده است. الان از او و سارقان خشن ناشناس به اتهام ضرب و جرح و سرقت تمام اموالم که با سختی به دست آورده بودم، شکایت دارم.»

با طرح این شکایت، پرونده به دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت برای بررسی و شناسایی عاملان حادثه در اختیار مأموران پلیس قرار گرفت. مأموران در تلاشند تا متهمان را شناسایی، بازداشت و زوایایی پنهان این حادثه را برملا کنند. تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها