کد خبر: 573739
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ ۱۳:۰۵:۱۲
| |

کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت فرد مشهور

مجرم به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات شاکی در اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از 19 نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد.

کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت فرد مشهور
کد خبر: 573739
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ ۱۳:۰۵:۱۲

فردی که با جعل هویت یک شخص مشهور مجازی اقدام به راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی کرده بود و از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت یکی از اشخاص مطرح مجازی در کشور به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد یک صفحه جعلی با نام و تصاویر وی در شبکه‌های اجتماعی ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می‌کند.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از 60 هزار نفر دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی شاکی با جعل هویت وی با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به افراد بی‌بضاعت از کاربران کلاهبرداری می‌کند.

وی افزود: کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره‌گیری از روش‌های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی کردند و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: مجرم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از 19 نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها