کد خبر: 567720
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ۱۰:۵۸:۴۰
| |

فروش اقساطی؛ ترفند کلاهبردار اینترنتی

مالباختگان این پرونده از طریق درگاه جعلی یک سایت با پوشش فروش لوازم خانگی بصورت اقساطی مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

فروش اقساطی؛ ترفند کلاهبردار اینترنتی
کد خبر: 567720
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ۱۰:۵۸:۴۰

کلاهبردار اینترنتی با ترفند "فروش اقساطی لوازم خانگی" و با استفاده از درگاه جعلی حساب طعمه‌های خود را خالی می‌کرد.

به گزارش اعتماد آنلاین، تعدادی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه کردند و مدعی شدند مبالغ زیادی بصورت غیرمجاز از حساب بانکی آنها برداشت شده است.

یکی از مالباختگان گفت: قصد خرید یک دستگاه یخچال را داشتم و در فضای مجازی مشغول جستجو بودم که یک سایت فروش فوق العاده لوازم خانگی به صورت اقساط بدون چک و ضامن را مشاهده کردم و وارد آن شدم. سپس بدون بررسی و اطمینان از هویت گردانندگان سایت مذکور یک دستگاه یخچال خریداری کردم و جهت واریز پیش پرداخت آن به مبلغ 200 میلیون ریال از طریق درگاه موجود در همان سایت اقدام کردم که با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از دقایقی مبلغ 500 میلیون ریال از حسابم کسر شد.

کارشناسان پلیس فتا پایتخت پس از مطالعه اظهارات شکات اقدامات خود را آغاز کردند و متوجه شدند همه مالباختگان پرونده از طریق درگاه جعلی یک سایت با پوشش فروش لوازم خانگی بصورت اقساطی مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند. با بررسی همه جانبه و بهره‌گیری از روش‌های علمی و فنی موفق به شناسایی هویت گرداننده سایت شدند.

با به دست آمدن اطلاعات هویتی و مشخص شدن محل اختفای مجرم، پس از تشریفات قضایی متهم در یک اقدام پلیسی در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شدند.

این مجرم اینترنتی پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مشاهده مستندات موجود در پرونده جرم خود را پذیرفت و گفت با ایجاد یک سایت فروش لوازم خانگی بصورت اقساطی سوژه های خود را جذب می‌کردم و به بهانه دریافت پیش پرداخت با استفاده از یک درگاه جعلی اقدام به کلاهبرداری از مراجعه‌کنندگان می‌کردم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها