کد خبر: 562815
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۰۹:۲۷:۲۰
| |

کلاهبرداری فقط با یک تلفن

شیادان با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی و یا کارت عابر بانک افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند.

کلاهبرداری فقط با یک تلفن
کد خبر: 562815
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۰۹:۲۷:۲۰

کلاهبرداری تلفنی با ادعای برنده شدن افراد در قرعه‌کشی ترفندی تکراری است که پلیس بارها درباره آن هشدار داده اما این تبهکاران همچنان از زودباوری طعمه‌های خود بهره می‌برند و نقشه‌هایشان را اجرا می‌کنند.

به گزارش اعتماد آنلاین، یکی از شهروندان چند روز پیش به پلیس فتا تهران مراجعه و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان مجری یک برنامه اینترنتی با ایجاد محیطی شبیه به صدای استودیو و انجام کنش‌های هیجانی و دیگر اقدامات فریبنده اعلام کرده که شما برنده خوش‌شانس قرعه‌کشی شده‌اید.

مجرم با استفاده از ترفندهای زیرکانه مالباخته را متقاعد کرده که محتوای پیامکی که برای وی ارسال می‌شود را برای او بخواند. شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی کارت بانکی و خالی شدن حساب خود ‌شد.

بعد از طرح این شکایت موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهم شناسایی و پس از تشریفات قضائی در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در این‌بارهگفت: ممکن است شیوه‌های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی و یا کارت عابر بانک افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها