کد خبر: 550493
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۷ ۱۲:۴۰:۰۰
| |

کلاهبرداری میلیاردی با لوگوی صدا و سیما

متهمان با وعده اعطای کمک هزینه سفر به عتبات عالیات دست به کلاهبرداری می‌زدند.

کلاهبرداری میلیاردی با لوگوی صدا و سیما
کد خبر: 550493
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۷ ۱۲:۴۰:۰۰

اعضای باند کلاهبرداری واتساپی که با ترفند  کمک هزینه سفر به عتبات عالیات بیش از 10 میلیارد ریال از طعمه‌های خود کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش اعتماد آنلاین به نقل از پلیس فتا، سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتا البرز در تشریح این خبر گفت: طی وصول شکوائیه‌های متعدد از سوی شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنان با ترفند برنده شدن "کمک هزینه سفر به عتبات عالیات" وبه لحاظ حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری متهمان به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهمان این پرونده‌ها به صورت یک باند سازمان‌دهی شده، با شاکیان از طریق اپلیکیشن واتساپ تماس می‌گرفتند و برای شانس بیشتر عملی شدن نقشه خود، آرم واتساپ خود را به آرم  صدا و سیما تغییر می‌دادند تا اشخاص هنگام دیدن این  آرم از درست بودن تماس از سوی صدا و سیما یا نهاد مربوطه اطمینان داشته باشند.

این مقام انتظامی ادامه داد: کلاهبرداران پس از فریب مالباختگان و گرفتن اطلاعات بانکی و همچنین دریافت رمز ورود به اینترنت بانک اشخاص اقدام به خالی کردن حساب شهروندان کرده و سپس  وجوه سرقتی را به حساب دیگر افرد دخیل در این پرونده منتقل می‌کردند. در نهایت چند نفر از متهمان مبالغ سرقتی را در کارت‌های بانکی اجاره ای انتقال می‌دادند و سپس اقدام به خرید طلا و سکه از فروشگاه‌های مختلف می‌کردند.

سرهنگ جلیلیان گفت: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی اعضای این باند پس از چند روز تعقیب و مراقبت در یک عملیات پیچیده و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و روانه زندان شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها