کد خبر: 559382
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۱ ۱۰:۲۰:۱۱
| |

کلاهبرداری 39 میلیاردی با پیامک‌های جعلی

شیادان با اجاره 328 کارت بانکی از 80 مالباخته 39 میلیارد ریال کلاهبرداری کردند.

کلاهبرداری 39 میلیاردی با پیامک‌های جعلی
کد خبر: 559382
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۱ ۱۰:۲۰:۱۱

اعضای یک باند که با ارسال پیامک جعلی ابلاغیه قضائی اقدام به کلاهبرداری و فیشینگ حساب‌های بانکی می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش اعتماد آنلاین، با شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب آنها رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای استان زنجان قرار گرفت.

ماموران در بررسی‌های صورت گرفته دریافتند  کلاهبرداران با ارسال پیامک جعلی ابلاغیه ثنا و فریب قربانیان به روش نصب نرم‌افزار‌های مخرب روی موبایل، اطلاعات گوشی و اطلاعات کارت بانکی آنان را هک و از آنها سوء استفاده کرده‌اند.

ماموران در بررسی‌های خود دریافتند نرم‌افزار جعلی این افراد به گونه‌ای طراحی شده است که به واسطه نصب آن روی گوشی مخاطبان، به تمامی پیامک‌های کاربران دسترسی داشتند و از طریق دریافت اطلاعات و رمز کارت‌های بانکی، اقدام به فیشینگ و تخلیه حساب قربانیان و واریز به کارت‌های اجاره‌ای که در اختیار داشتند، کرده و از این طریق اقدام به تهیه ارز می‌کردند.

سرهنگ سید احمد موسوی، رئیس پلیس فتای استان زنجان در این‌باره گفت: با آغاز تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی و سایبری، ردپای مجرمان در فضای مجازی و حقیقی شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی 5 نفر از اعضای اصلی این باند در یکی از استان های همجوار دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه 328 کارت بانکی که متهمان اجاره کرده و اقدام به کلاهبرداری می کردند کشف و تاکنون 80 مالباخته شناسایی شده‌اند، افزود: کارشناسان ارزش کلاهبرداری انجام شده را 39 میلیارد ریال اعلام کردند.

رئیس پلیس استان زنجان با بیان اینکه پیامک اصلی سامانه ثنا، فاقد لینک بوده و از سر شماره شخصی ارسال نمی‌شود، افزود: شهروندان توجه کنند به هیچ وجه برای مشاهده ابلاغ قضائی، نیاز به واریز وجه نیست و سرشماره Adliran تنها مرجع معتبر پیگیری بوده و در صورت مشاهده اینگونه پیام‌ها فقط آن را حذف کنند و روی لینک ناشناس کلیک نکنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها