کد خبر: 549219
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۷ ۱۰:۲۰:۰۶
| |

سرقت میلیونی فقط با یک پیامک

مالباخته نیمه‌های شب پیامکی با مضمون "شکایتی علیه شما در سامانه ثبت گردید برای اطلاعات بیشتر وارد لینک شوید" دریافت کرد و به دام فرد شیاد افتاد.

سرقت میلیونی فقط با یک پیامک
کد خبر: 549219
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۷ ۱۰:۲۰:۰۶

فردی که با ارسال پیامک جعلی به حساب بانکی شهروندی دستبرد زده بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش اعتماد آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا سرهنگ محمدعلی فرهودی، رئیس پلیس فتا استان قزوین گفت: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قزوین قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت نیمه‌های شب پیامکی با مضمون "شکایتی علیه شما در سامانه ثبت گردید برای اطلاعات بیشتر وارد لینک شوید" دریافت کردم و با توجه با اینکه تمرکز کافی را نداشتم دچار نگرانی شدم و لینک موجود در پیامک را باز کردم و پس از ورود اطلاعات شخصی، نرم افزاری در تلفن همراهم نصب شد که پس از ورود به نرم افزار قصد پرداخت کارمزد خدمات را داشتم که ناگهان پیامکی مبنی بر برداشت مبلغ 11 میلیون ریال برایم ارسال شد و متوجه کلاهبرداری شدم.

سرهنگ فرهودی افزود: بررسی پرینت حساب شاکی، گویای انتقال وجه از حساب وی به حساب یک شخص در یکی از استان‌های همجوار بود که پس از انجام بررسی‌های تکمیلی مشخص شد متهم وجه سرقتی را صرف شارژ کیف پول خود در یکی از صرافی‌های داخلی کرده است که با پیگیری‌های انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا استان، وجه یاد شده به حساب شاکی عودت و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

این مقام انتظامی به کاربران توصیه کرد: کاربران عزیز دقت داشته باشند که پیامک‌های قضایی تنها از طریق سرشماره ADLIRAN برای افراد ارسال می‌شود و فاقد لینک بوده و نیازی هم به پرداخت وجه جهت رویت ابلاغیه نیست و چنانچه کاربران هرگونه پیامکی با این عناوین دریافت نمودند، ابتدا منبع پیامک را بررسی کنند و وارد لینک‌های ارسال شده از شماره‌های شخصی نشوند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها