کد خبر: 558117
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ۰۹:۵۰:۲۵
| |

کلاهبرداری 50 میلیاردی با وعده تو خالی

در بازرسی از مخفیگاه متهمان بیش از 100 برگ اسناد جعلی و ۱۵ قطعه اشیای عتیقه تقلبی که کلاهبرداران از آنها برای فریب مالباختگان استفاده می‌کردند، کشف شد.

کلاهبرداری 50 میلیاردی با وعده تو خالی
کد خبر: 558117
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ۰۹:۵۰:۲۵

جاعلانی که با شیوه‌های متقلبانه اقدام به دریافت وجه نقد برای واگذاری زمین در شهرستان های کرج و ساوجبلاغ می‌کردند، دستگیر و روانه زندان شدند.

به گزارش اعتماد آنلاین، سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز توضیح داد: مأموران اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت ۲ نفر در زمینه  جعل عنوان برای واگذاری زمین در سطح استان البرز مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: تحقیقات اولیه کارآگاهان حاکی از این بود که ۲ نفر از کلاهبرداران سابقه‌دار، با معرفی خود به عنوان مسئولین اداره میراث فرهنگی یکی از استان‌های غربی کشور، مالباختگان را با شیوه‌های خاص به دام انداخته و با نشان دادن مدارک جعلی، مبالغ هنگفتی را به صورت سکه و طلا برای واگذاری زمین در سطح شهرستان های کرج و ساوجبلاغ از آنها دریافت کرده و متواری شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز اضافه کرد: بلافاصله اقدامات اطلاعاتی کارآگاهان برای شناسایی مخفیگاه متهمان آغاز و در کمتر از چند روز محل اختفاس آنها در شهرستان فردیس شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه هر 2 نفر دستگیر شدند.

سرهنگ نادربیگی ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان بیش از 100 برگ اسناد جعلی و ۱۵ قطعه اشیای عتیقه تقلبی که کلاهبرداران از آنها برای فریب مالباختگان استفاده می‌کردند، کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اعتراف متهم به ۲۰ فقره کلاهبرداریتصریح کرد: ارزش کلاهبرداری‌های صورت که از سوی این افراد حدود ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز  از شناسایی مالباختگان پرونده خبر داد و خاطرنشان کرد:  متهمان پس از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها