کد خبر: 545817
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ۱۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

مجازات قصاص برای قاتل شوهرخواهر سابق

این مرد به خاطر اختلاف مالی دست به قتل زد و بعد از محاکمه به مرگ محکوم شد.

مجازات قصاص برای قاتل شوهرخواهر سابق
کد خبر: 545817
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ۱۹:۳۰:۰۰

مرد جوانی که شوهر سابق خواهرش را به قتل رسانده بود بعد از محاکمه به قصاص و پرداخت دیه محکوم شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهم یک سال قبل مقابل خانه مقتول رفته و به خاطر 200 هزار تومان با او درگیر و با ضربات چاقو مرتکب قتل شده بود.

19 فروردین‌ماه سال 99، ماموران پلیس تهران از درگیری منجر به قتل مقابل یک منزل مسکونی با خبر و راهی محل شدند. شواهد اولیه نشان می‌داد جسد متعلق به کامران 48ساله است که در درگیری با برادر زن سابقش با ضربات متعدد چاقو از سوی او به قتل رسیده است.

جسد به دستور بازپرس ویژه قتل به پزشکی قانونی فرستاده و تحقیقات برای شناسایی عامل قتل به نام کامران آغاز شد. چند روز از حادثه گذشت تا اینکه متهم شناسایی و دستگیر شد. او به پلیس آگاهی منتقل و تحت بازجویی قرار گرفت. کامران در همان بازجویی‌های اولیه به قتل شوهر خواهر سابقش اعتراف کرد و گفت: «مقتول بدهکار بود اما طلبش را پرداخت نمی‌کرد. از طرفی به خاطر جدایی از خواهرم از او کینه داشتم. روز حادثه مقابل خانه‌اش رفته بودم تا طلبم را بگیرم، اما او فحاشی کرد. من هم عصبانی شدم و او را با ضربات چاقو کشتم.»

بعد از اقرارهای متهم، وی بعد از بازسازی صحنه جرم راهی زندان شد و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. مرد جوان در وقت رسیدگی مقابل هیات قضایی قرار گرفت. با اعلام رسمیت جلسه، نماینده دادستان متن کیفرخواست را قرائت کرد. سپس تنها اولیای دم که مادر مقتول بود در جایگاه ایستاد و درخواست قصاص کرد. در ادامه متهم به جایگاه رفت و با قبول اتهامش در شرح ماجرا گفت: «کامران چند سال قبل به خواستگاری خواهرم آمد و آنها با هم ازدواج کردند. او در همان روزهای اول رفتار خوبی با خواهرم نداشت و مدام با هم درگیر بودند. کامران نه تنها رفتار خوبی نداشت، شغل و درآمد کافی هم نداشت. همه این مشکلات دست به دست هم داد تا بالاخره خواهرم از زندگی با کامران خسته شد و طلاقش را گرفت.»

متهم ادامه داد: «قبل از جدایی، کامران از من چهار میلیون تومان قرض گرفته بود، اما هر بار طلبم را می‌خواستم از پرداخت آن طفره می‌رفت. وقتی طلاق خواهرم را داد خیلی او را نمی‌دیدم و به همین خاطر بدهی ماند تا روزی با او تماس گرفتم و پولم را خواستم. او در جوابم گفت بیکار است و نمی‌تواند بدهی‌اش را بپردازد. با اصرارهای من سرانجام مادرش سه میلیون و 800 هزار تومان به حسابم واریز کرد، اما 200 هزار تومان آن ماند. تماس‌ها فایده نداشت به همین دلیل روز حادثه تصمیم گرفتم مقابل خانه‌اش بروم تا در این باره با هم صحبت کنیم.»

متهم درباره قتل گفت: «آن روز وقتی مقابل خانه کامران رفتم زنگ زدم و او پایین آمد. وقتی حرف مابقی طلبم را زدم او عصبانی شد و شروع به فحاشی کرد. با این رفتار و کینه‌ای که از قبل داشتم کنترل اعصابم را از دست دادم و دست به چاقو شدم. سپس ناخواسته چند ضربه به او زدم.»

او در آخر گفت: «باور کنید قصد کشتن مقتول را نداشتم. آن روز برای گرفتن مابقی طلبم به خانه مقتول رفته بودم، اما او فحاشی کرد و مرا عصبانی کرد. به همین خاطر دست به چاقو شدم. از طرفی نمی‌دانستم او ازدواج کرده است. آن روز وقتی با مقتول درگیر شدم صدای زن جوانی را شنیدم که در دادسرا فهمیدم او همسر مقتول است.»

متهم در پاسخ به سوال هیات قضایی درباره حمل چاقو با ادعای اینکه قصد قتل نداشته گفت: «با شناختی که از کامران داشتم فکر درگیری را می‌کردم به همین دلیل چاقویی همراه بردم تا حین درگیری از خودم دفاع کنم.»

در پایان هیات قضایی متهم را بنا به درخواست اولیای دم به اتهام قتل عمد به قصاص و به خاطر ضربات منتهی به غیر فوت به دیه محکوم کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها