کد خبر: 554436
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ ۰۷:۴۹:۲۰
| |

راز سرقت‌های مرموز در کارواش‌ها چه بود

یکی از اعضای باند سرقت گفت: قرص‌های خواب‌آوری را که از قبل تهیه کرده بودیم داخل فلاسک چای می‌ریختیم و زمانی که کارگران به خواب عمیق می‌رفتند شبانه گوشی‌های تلفن و اموال دیگر کارواش را سرقت می‌کردیم و از محل متواری می‌شدیم.

راز سرقت‌های مرموز در کارواش‌ها چه بود
کد خبر: 554436
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ ۰۷:۴۹:۲۰

اعضای یک باند سرقت که با بیهوش کردن کارگران کارواش‌ها در مشهد به اموال آنها و لوازم کارواش دستبرد می‌زدند در حالی با تلاش نیروهای کلانتری شیرازی مشهد دستگیر شدند که تلاش برای دستگیری متهمان فراری و دیگر افراد مرتبط با این باند ادامه دارد.

به گزارش  خراسان، حدود 2 هفته قبل جوانی در اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) در جست وجوی طعمه‌ای بود که به اموالش دستبرد بزند. در همین حال چشم‌اش به جوانی هم سن و سال خودش افتاد که لپ‌تاپی را در دست داشت. این جوان که خود را میلاد تهرانی، معرفی می‌کرد به طعمه خود نزدیک شد و با او طرح دوستی ریخت.

دقایقی بعد آن دو برای استراحت به مکانی ساکت و خلوت رفتند ولی طعمه جوان ناگهان به خواب عمیقی رفت و زمانی که از خواب بیدار شد نه از تاک نشانی بود و نه از  تاک نشان! «دوست قلابی» لپ تاپ را سرقت کرده و به مکان نامعلومی گریخته بود. مالباخته که همه امور روزمره‌اش را با لپ‌تاپ انجام می‌داد برای دستگیری سارق دست به دامان پلیس شد و ماجرا را برای نیروهای فرماندهی انتظامی ثامن بازگو کرد، طولی نکشید که نیروهای انتظامی با بازبینی دوربین‌های مداربسته، تصویری از سارق جوان را به دست آوردند که مشخص شد هویت واقعی او «عرفان- ن» است.

دقایقی بعد تصویر این سارق 20 ساله در اختیار نیروهای گشت انتظامی قرار گرفت اما دزد بدشانس، روز بعد هم به اطراف حرم رفت تا طعمه دیگری را به دام اندازد. در این هنگام بود که نیروهای انتظامی او را شناسایی کردند و قبل از آن که به اموال زائر دیگری دستبرد بزند، دستبندهای قانون را بر دستان وی حلقه زدند.

با انتقال متهم به کلانتری شیرازی مشهد بازجویی‌های تخصصی از وی با صدوردستوری از سوی سرهنگ برزنونی (رئیس کلانتری شیرازی مشهد) در دایره تجسس آغاز شد.

متهم معروف به «میلاد تهرانی» اعتراف کرد که لپ تاپ را به مبلغ ناچیزی در پنجراه مشهد به یک رهگذر فروخته است. اما اعترافات زیرکانه متهم، نشان داد که او یک سارق حرفه‌ای است و احتمالا همدستانی دارد بنابراین شیوه بازجویی‌ها با دستور بازپرس شعبه 301 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تغییر کرد تا این که مشخص شد او دوستی به نام «امید اصفهانی» دارد که با یکدیگر در یک کارواش کار می‌کردند.

با لو رفتن این ماجرا، تحقیقات نیروهای تجسس نیز وارد مرحله جدیدی شد چرا که طی ماه‌های اخیر سرقت‌هایی با شیوه بیهوش کردن کارگران ، در کارواش های مشهد رخ داده بود و با توجه به این که مالباخته زائر نیز  پس از یک خواب عمیق متوجه سرقت لپ تاپ شده بود، سرنخ مهمی برای بررسی سرقت‌های کارواش به دست آمد و بدین ترتیب گروهی از افسران ورزیده تجسس به سرپرستی «سرگرد عربی» دامنه تحقیقات پلیسی را با راهنمایی‌های قاضی محمودی به کارواش در خیابان امام خمینی (ره) کشاندند و جایی که دوست و همدست متهم در آنجا مشغول کار بود.

با دستگیری «امید اصفهانی» نه تنها ماجرای سرقت چندین گوشی تلفن همراه از مسافران و زائران در اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) لو رفت بلکه راز بیهوشی کارگران در کارواش‌های مشهد نیز فاش شد. دو متهم 19 و 20 ساله این پرونده که مدعی بودند از 7 یا 8 ماه قبل با یکدیگر دوست شده اند در اعترافات خود گفتند: به عنوان کارگر شهرستانی به متصدیان کارواش‌ها مراجعه می‌کردیم و با دستمزد بسیار اندک استخدام می‌شدیم اما اتاقی را برای زندگی مجردی در اختیار ما می‌گذاشتند. ما هم بعد از گذشت چند روز که اعتماد دیگر کارگران را جلب می‌کردیم نقشه سرقت را به اجرا درمی‌آوردیم. شب هنگام یکی از ما دو نفر با بهانه‌گیری مانند این که«شما دوست ندارید ما اینجا کار کنیم!» دعوای ساختگی به راه می‌انداخت و سپس نفر دیگر به عنوان میانجی وارد عمل می‌شد تا آنها را با هم آشتی دهد. در این میان قرص‌های خواب‌آوری را که از قبل تهیه کرده بودیم داخل فلاسک چای می‌ریختیم   تا بعد از آشتی‌کنان دور هم بنوشیم! ولی زمانی که کارگران به خواب عمیق می‌رفتند شبانه گوشی‌های تلفن و اموال دیگر کارواش را سرقت می‌کردیم و از محل متواری می‌شدیم.

دو سارق جوان با بیان این که یکی دیگر از دوستانشان نیز در فروش اموال سرقتی با آنها همکاری داشته است، در ادامه اعترافات افزودند: تاکنون به کارواش‌هایی در بولوار جانباز، خیام، لادن و کلاهدوز دستبرد زده‌ایم و اموالی مانند گوشی تلفن، لوازم تزیینی خودروها، واکس‌های داشبورد، فلش، جعبه ابزار، باند، پخش و غیره را به سرقت برده‌ایم.

تحقیقات بیشتر برای دستگیری مالخران لوازم سرقتی در مناطق پنجراه و خواجه ربیع همچنان ادامه دارد.

کلاهبرداری با فروش گوشی‌های سرقتی

همچنین جوانی که با ترفندی حیله‌گرانه گوشی های سرقتی را از طریق سایت واسطه‌گر به مردم می‌فروخت نیز دستگیر شد و تاکنون 6 شاکی دارد.

چند روز قبل مالباخته‌ای با مراجعه به کلانتری شیرازی مشهد مدعی شد گوشی تلفن خود را که مدتی قبل سرقت شده بود، در  سایت دیوار دیده است که فردی تصویر آن را برای فروش گذاشته بود. با دریافت این خبر، بلافاصله نیروهای تجسس وارد عمل شدند و با هماهنگی مقام قضایی برای خرید گوشی تلفن قرار صوری گذاشتند. هنگامی که فروشنده سر قرار آمد ناگهان ماموران انتظامی دستانش را دستبند زدند و به  کلانتری هدایت کردند. در بررسی های تخصصی مشخص شد که متهم تصاویر و مشخصات گوشی سالم را برای فروش در سایت دیوار می گذارد و پس از دریافت بیعانه، یک گوشی سرقتی یا معیوب را برای خریدار پست می کند. خریدار هم با دیدن تصویر رسید پستی بلافاصله بقیه وجه را به حساب فروشنده واریز می کند.

بنابراین گزارش، با لو رفتن شگرد این متهم، تاکنون 6 نفر از شاکیان و مال باختگان به کلانتری شیرازی مشهد مراجعه کرده اند که تحقیقات بیشتر در این باره آغاز شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها