کد خبر: 551738
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۴ ۲۰:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از پرونده یک متهم به قتل گزارش می‌دهد:

رفیقم آزارم داد، او را کشتم

متهم به قتل یک بار از چوبه دار نجات یافته بود اما با اعتراض اولیای دم برای دومین مرتبه پای میز محاکمه رفت.

رفیقم آزارم داد، او را کشتم
کد خبر: 551738
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۴ ۲۰:۳۰:۰۰

پسری که متهم است به دلیل تعرض مقتول اقدام به قتل او کرده و جسدش را آتش زده است پای میز محاکمه رفت.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهم که حالا مرد جوانی شده یک بار پیش از این محاکمه شده و دادگاه ادعای او مبنی بر مهدورالدم بودن مقتول را قبول و او را به پرداخت دیه محکوم کرده بود؛ اما با اعتراض اولیای دم یک بار دیگر پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت.

بر اساس محتویات پرونده، زن جوانی نهم خرداد‌ دو سال پیش ماموران را از ناپدید شدن ناگهانی پسرش کیوان باخبر کرد و گفت: عصر پسرم با یکی از دوستانش به‌ نام آرش از خانه بیرون رفت، اما هرچه منتظر ماندیم بازنگشت.

ماموران پلیس در اولین گام از آرش تحقیق کردند. او در بازجویی‌ها به قتل دوست ۲۴‌ساله‌اش اعتراف کرد و گفت: کیوان بار‌ها مرا اذیت کرده بود. روز حادثه او را سوار ماشینم کردم و در راه فرودگاه امام، مشاجره‌مان بالا گرفت. او را با ضربات چاقو به قتل رساندم و جسدش را سوزاندم.

جلسه محاکمه

بعد از کامل شدن تحقیقات، متهم با صدور کیفرخواست در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد. پس از اینکه اولیای‌دم درخواست قصاص کردند متهم در جایگاه قرار گرفت و با قبول اتهام گفت: در بازجویی‌ها حرفی نزدم، اما حالا می‌خواهم حقیقت را بگویم. من و مقتول از دوران مدرسه با هم آشنا شدیم. او مورد اعتماد مسئولان مدرسه بود به همین خاطر کلید بعضی دفاتر مدرسه را داشت تا اینکه فهمیدم به سوالات امتحانی دسترسی دارد. این شد که سراغش رفتم و باب دوستی ما باز شد. رفاقتمان ادامه داشت و به خانه آنها رفت‌وآمد داشتم اما یک روز از من سوءاستفاده کرد و آزارم داد. بعد از مدتی فهمیدم برای خواهرم هم ایجاد مزاحمت می‌کند. به همین خاطر او را کشتم و ساعت‌ ۲ نیمه‌شب بود که از ترس جسد را به حاشیه شهر بردم و از باک ماشین کمی بنزین کشیدم. بعد از کندن یک چاله جسد را داخل آن انداختم سپس بنزین را ریختم و کبریت زدم. قصد سرقت نداشتم و فقط برای گمراه کردن پلیس کیف و انگشتر مقتول را برداشتم و فرار کردم.

متهم ادعا کرد یکی دیگر از دوستان مشترک‌شان هم از سوی مقتول مورد آزار قرار گرفته ‌است. او از دادگاه خواست از این فرد هم تحقیق کنند. به این ترتیب پسری که متهم مدعی بود از سوی مقتول مورد آزار واقع شده در جایگاه قرار گرفت. او گفته‌های متهم را تایید کرد و گفت: مقتول به من هم تعرض کرده‌ بود و من و متهم تنها قربانیان او نبودیم.

در ادامه قضات از متهم خواستند در جایگاه قرار بگیرد. او گفت: من بار قبل هم اتهامم را قبول کردم و باز هم قبول می‌کنم. من شنیده ‌بودم کسی که به دیگران تعرض می‌کند حکمش مرگ است به همین دلیل هم چنین کاری کردم. با این حال فکر نمی‌کردم ضربه‌ای که می‌زنم باعث مرگ شود.

بعد از گفته‌های متهم و وکیل مدافع او قضات برای تصمیم‌گیری در این خصوص وارد شور شدند و متهم را به پرداخت دیه محکوم کردند چراکه مقتول را مهدورالدم تشخیص دادند. بعد از صدور حکم مادر مقتول اعلام کرد دیگر شکایتی از متهم ندارد و به طور کلی گذشت می‌کند اما پدر مقتول درخواست قصاص کرد و با اعتراض به حکم خواستار بررسی مجدد شد. دیوان عالی کشور با بررسی این پرونده حکم صادره را نقض کرد، هرچند استدلال دادگاه بدوی را نادرست نداست، اما خواستار بررسی رابطه مالی مقتول و متهم شد.

به این ترتیب متهم یک بار دیگر در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت. در جلسه رسیدگی به این پرونده که صبح امروز برگزار شد متهم یک بار دیگر در جایگاه قرار گرفت و ادعای خود را مطرح کرد. او گفت: ما هیچ ارتباط مالی‌ای نداشتیم، من فقط به خاطر کارهایی که مقتول کرده بود او را به قتل رساندم.

با پایان جلسه دادگاه هیات قضات برای تصمیم‌گیری در این خصوص وارد شور شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها