کد خبر: 550475
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۷ ۱۱:۰۰:۵۶
| |

هشدار پلیس درباره اجاره دادن کارت‌های بانکی

یک باند ۹ نفره کلاهبرداری واتساپی دراستان البرز شناسایی شده که حساب بانکی کاربران را خالی و در کارت‌های اجاره‌ای واریز و اقدام به خرید می‌کردند.

هشدار پلیس درباره اجاره دادن کارت‌های بانکی
کد خبر: 550475
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۷ ۱۱:۰۰:۵۶

رییس پلیس فتا البرز به اجاره دهندگان و سوء استفاده‌کنندگان از شماره حساب‌ها و کارت‌های بانکی هشدار داد.

سرهنگ رسول جلیلیان گفت: برخی افراد به دلیل ناآگاهی از تبعات سوء کلاهبرداری از کارت بانکی، شماره حساب خود را به افراد دیگر اجاره می‌دهند که سبب مشکلات عدیده‌ای شده است.

او افزود: یکی از دلایل فریب افراد برای در اختیار گذاشتن کارت بانکی خود تبلیغات جعلی کلاهبرداران سایبری تحت عنوان درآمد بالا در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از اجاره کارت‌های بانکی بوده و اجاره کارت‌های بانکی یکی از ابزار‌های کلاهبرداران و مجرمان سایبری برای انجام فعالیت مجرمانه و پولشویی به خصوص از طریق فضای مجازی همچون استفاده در سایت‌های قمار و شرط بندی است.

او ادامه داد: به تازگی یک باند ۹ نفره کلاهبرداری واتساپی دراستان البرز شناسایی شده که حساب بانکی کاربران را خالی و در کارت‌های اجاره‌ای واریز و اقدام به خرید می‌کردند.

رییس پلیس فتا البرز خاطرنشان کرد: صاحبان حساب‌های بانکی به هیچ عنوان درگاه بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند چرا که اگر از درگاه بانکی آن‌ها هرگونه جرمی صورت گیرد باید در محاکم قضایی پاسخگو باشند.

او گفت: طبق ماده ۲۷۴ قانون مالیات دارندگان این گونه حساب‌ها چه از طریق وکالت رسمی و چه از طریق واگذاری کارت‌های بانکی به افراد غیر، به عنوان فرار مالیاتی مجرم محسوب می‌شوند.

او بیان داشت: برخی مواقع سودجویان برای رسیدن به اهداف خود، افراد کم درآمد را شناسایی و با پرداخت مبلغی ناچیز تقاضای در اختیار گرفتن کارت و شماره حساب بانکی آن‌ها را می‌کنند.

جلیلیان گفت: افرادی که حساب‌های خود را در اختیار دیگران قرار دهند، در صورت وقوع جرم به عنوان مالک حساب باید در محاکم قضایی پاسخگو باشند و ضرر و زیان شاکیان را نیز پرداخت کنند.

او تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها