کد خبر: 536674
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ۱۲:۳۳:۲۸
| |

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور اعلام کرد:

هشدار به تردد شهروندان از روی گاردریل و پل‌ها

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: متاسفانه برخی عابران از روی نرده‌ها و گاردریل‌ها می‌پرند که جانشان در خطر است.

هشدار به تردد شهروندان از روی گاردریل و پل‌ها
کد خبر: 536674
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ۱۲:۳۳:۲۸

سرهنگ علی همه خانی،معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور گفت: در بین کاربران ترافیکی عابران پیاده آسیب پذیرتر هستند، زیرا هیچ گونه حفاظی ندارند و معمولا با کوچکترین برخورد جراحت‌هایی پیش می‌آید و اگر شدت تصادف زیاد باشد، ممکن است فوتی داشته باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به گفته معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ باید عابران پیاده نسبت به رعایت قوانین و مقررات همراه باشند و به توصیه پلیس توجه کنند. در نقاطی که پل عابر پیاده وجود دارد نباید از خط سواره رو استفاده کنند که نکته بسیار مهمی است همچنین پیاده رو‌ها موظفند برای عبور از عرض راه تنها از گذرگاه‌های مجاز همچون پل‌ها و زیرزمین‌ها استفاده کنند.

سرهنگ همه خانی گفت: نباید از لابه لای درختان و نرده‌ها عبوری صورت گیرد، زیرا متاسفانه برخی عابران از روی نرده‌ها و گاردریل‌ها می‌پرند که جانشان قطعا در خطر است در نه ماهه امسال متاسفانه ۱۵۴ نفر از فوتی‌ها مربوط به عابران پیاده بوده یعنی ۳۷ درصد کل تصادفات فوتی تهران را به خودش اختصاص داده است.

به گفته معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ،  نسبت به سال ۹۹ البته ۳ درصد کاهش فوتی داشتیم، اما رانندگان لازم است در جا‌هایی که نور کم است با احتیاط رانندگی کنند و گر لازم باشد برای افزایش پل‌های عابر پیاده با شهرداری مطالبه‌ای انجام می‌دهیم.

پیشتر سرهنگ جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفته بود که متاسفانه ۵۸ درصد تصادفات در شهر تهران در بزرگرا‌ها اتفاق می‌افتد؛ جایی که عابر اصلا نباید تردد داشته باشد تا تصادف روی دهد؛ این آمار نشان دهنده این است که عابران پیاده بی دقت بوده و از محل‌های امن برای عبور خود استفاده نمی‌کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها