کد خبر: 549470
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۹ ۱۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

راز سر به مهر جسد حلق‌آویز شده

۱۲ سال بعد از مرگ جوان معتاد هنوز معلوم نیست او خودکشی کرده یا به قتل رسیده است.

راز سر به مهر جسد حلق‌آویز شده
کد خبر: 549470
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۹ ۱۹:۳۰:۰۰

راز مرگ جوانی که جسد حلق‌آویز شده او در حیاط خانه دوستش پیدا شد بعد از ۱۲ سال هنوز سر به مهر باقی مانده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، این قتل ۱۲ سال قبل از سوی پسر جوانی به نام سیاوش به ماموران گزارش شد. او به پلیس گفت: دوستش خودش را در خانه حلق‌آویز کرده است. با حضور ماموران در محل و انتقال جسد به پزشکی قانونی از سیاوش بازجویی شد. او گفت: من و جاوید با هم مواد مصرف می‌کردیم. روز حادثه هم جاوید به خانه ما آمده بود که مواد مصرف کنیم. بعد از اینکه مواد کشیدیم من در حالت نشئگی خواب بودم و وقتی بیدار شدم دیدم جاوید نیست. او معمولاً بدون خداحافظی نمی‌رفت. با تلفن همراهش تماس گرفتم و شنیدم تلفن در خانه من زنگ می‌خورد. فهمیدم جاوید از خانه خارج نشده است. وقتی جست‌وجو کردم جسد حلق‌آویز شده او را پیدا کردم و به ماموران خبر دادم.

گفته‌های این جوان در حالی است که پدر و مادر جاوید بعد از مواجهه با مرگ فرزندشان از سیاوش شکایت کردند و مدعی شدند سیاوش جاوید را به قتل رسانده است.

تحقیق ماموران برای رازگشایی از این معما به جایی نرسید و سیاوش منکر قتل بود. این در حالی بود که پزشکی قانونی نیز علت مرگ را خفگی بر اثر فشار بر عناصر حیاتی گردن عنوان کرد، اما پزشکی قانونی نتوانست تشخیص دهد علت مرگ خودکشی بوده یا قتل.

به این ترتیب بعد از ۱۲ سال پرونده به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

محاکمه متهم

در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده بعد از اینکه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند، پدر و مادر جاوید در جایگاه قرار گرفتند و درخواست قصاص کردند. پدر جاوید گفت: قبول دارم پسرم معتاد بود، اما انگیزه‌ای برای خودکشی نداشت. سیاوش و پسرم با هم اختلاف حساب داشتند. من شک ندارم او با بهانه‌ای پسرم را به خانه‌اش کشانده و حلق‌آویز کرده تا پلیس را گمراه کند. من از او شاکی هستم.

سیاوش که حالا ۴۷ ساله است، اتهام قتل را رد کرد و گفت: من و جاوید سال‌های زیادی بود که با هم مواد می‌کشیدیم و هم‌پیاله بودیم. گاهی او مواد می‌خرید و گاهی من. اختلافی که داشتیم هم جدی نبود. اگر جدی بود که باز با هم مواد نمی‌کشیدیم. جاوید روزهای زیادی را با من بود. او تقریباً در خانه من زندگی می‌کرد چون خانه من ویلایی بود و به راحتی می‌توانستیم با هم مواد بکشیم.

متهم در ادامه گفت: آن روز وقتی جاوید خودش را حلق‌آویز کرد، من خواب بودم. شاید از نشئگی این کار را کرده باشد و شاید هم مساله‌ای بود که من نمی‌دانم، اما هرچه هست باید بگویم من مرتکب قتل او نشدم و ۱۲ سال است بی‌جهت درگیر این پرونده هستم و خواستار برائت هستم.

بعد از گفته‌های متهم و وکیل مدافع او قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها