کد خبر: 546759
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۱۰:۱۱:۰۸
| |

قطع رابطه اینترنتی برای دختر عاشق گران تمام شد

این دختر عکس‌های خصوصی خودش را به خواستگار اینترنتی داده بود که همین موضوع باعث سوء استفاده شد.

قطع رابطه اینترنتی برای دختر عاشق گران تمام شد
کد خبر: 546759
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۱۰:۱۱:۰۸

مردی که در نقش خواستگار با دختری ارتباط برقرار کرده و تصاویر خصوصی او را به‌دست آورده بود، بعد از اقدام به اخاذی دستگیر شد.

به گزارش اعتماد آنلاین به نقل از اطلاع‌رسانی پلیس فتا؛ سرهنگ محمدرضا رضایی، رئیس پلیس فتا کرمان در این‌باره گفت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر تهدید و اخاذی از طریق انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی، مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات اولیه خود بیان داشت مدتی با فردی آشنا شدم که با سوء استفاده از اعتمادم و به بهانه‌های مختلف مثل ازدواج تعدادی از تصاویر خصوصی‌ام را درخواست کرد و من نیز به دلیل وابستگی شدید اقدام به ارسال کردم که پس از مدتی به دلایلی تصمیم به قطع رابطه گرفتم اما او با ارسال پیام‌های تهدیدآمیز برایم مزاحمت ایجاد کرد و اخاذی کرد.

این مقام مسئول عنوان داشت: با توجه به اظهارات شاکی و دستور مقام قضایی، کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی‌های لازم متهم را شناسایی و دستگیر کردند و او برای انجام مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

قانون جرایم رایانه‌ای

سرهنگ رضایی با اشاره به ماده17 قانون جرایم رایانه‌ای تصریح کرد: هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.

این مقام سایبری در توصیه به شهروندان خاطر نشان کرد: در فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های دروغین مثل ازدواج قصد نزدیک شدن به شما را دارند اعتماد نکرده و اطلاعات شخصی خود را برای آنها ارسال نکنید و نهایت دقت را در حفظ و نگهداری از اطلاعات شخصی و خانوادگی خود به عمل آورید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها