کد خبر: 661109
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۳ ۱۵:۳۲:۵۷
| |

نخستین ماهواره جاسوسی آمریکا پرتاب شد

شرکت فضایی اسپیس ایکس نخستین ماهواره از منظومه جدید جاسوسی ایالات متحده را پرتاب کرد و در مدار قرار داد.

نخستین ماهواره جاسوسی آمریکا پرتاب شد
کد خبر: 661109
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۳ ۱۵:۳۲:۵۷

شرکت فضایی اسپیس ایکس نخستین ماهواره از منظومه جدید جاسوسی ایالات متحده را پرتاب کرد و در مدار قرار داد.

به گزارش آنا به نقل از تایمز‌ایندیا، شرکت فضایی اسپیس ایکس با موفقیت نخستین ماهواره از مجموعه ماهواره‌های جاسوسی عملیاتی خود را به عنوان بخشی از یک شبکه اطلاعاتی جدید ایالات متحده پرتاب کرد.

این پرتاب نخستین مورد از استقرار‌های متعدد در طول سال جاری است که با هدف افزایش قابلیت‌های نظارتی مبتنی بر فضا صورت گرفته و موشک فالکون‌۹ متعلق به شرکت فضایی ایلان ماسک، روز گذشته از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در جنوب کالیفرنیا این عملیات را اجرا کرد.

گزارش‌های ابتدایی در اوایل سال جاری میلادی نشان داد، اسپیس‌ایکس با همکاری نورثروپ گرومن، در حال ساخت صد‌ها ماهواره برای اداره ملی شناسایی آمریکا است تا یک سیستم مداری گسترده‌ای ایجاد کند که قادر به شناسایی سریع اهداف زمینی تقریباً در هر نقطه از سیاره باشد.

برهمین اساس، اداره ملی شناسایی آمریکا تصمیم دارد ۶ ماهواره جاسوسی دیگر را تا پایان سال در مدار مستقر کند و انتظار می‌رود پرتاب‌های این مجموعه تا سال ۲۰۲۸ ادامه داشته باشد.

متخصصان فضایی باور دارند، توسعه این شبکه ماهواره‌ای وابستگی فزاینده دولت ایالات متحده به شرکت اسپیس‌ایکس را برای برخی از ماموریت‌های فضایی به دنبال دارد؛ این شرکت نه تنها عموم پرتاب‌های موشک آمریکا را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند، بلکه با مجموعه ماهواره‌های اینترنتی خود به بزرگترین اپراتور ماهواره در جهان تبدیل شده است.

به دلیل ماهیت عملیات، جزئیات دقیق درباره ویژگی‌ها و قابلیت‌های این ماهواره منتشر نشده، اما براساس آنچه که به صورت غیر رسمی در دسترس است، این ماهواره‌ها قدرت بالایی در جمع آوری اطلاعات جاسوسی و رصد فعالیت‌های نظامی دارند و احتمالا به منظور ارائه و تحلیل اطلاعات حیاتی برای دولت ایالات متحده و نظامیان آن کاربرد دارند.

این پرتاب نشان از تلاش‌های بسیار برای تقویت امنیت ملی و افزایش قدرت نظامی و جاسوسی ایالات متحده و نشان دهنده همکاری بین نهاد‌های مختلف ایالات متحده و شرکت‌های خصوصی در این زمینه است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها