کد خبر: 608185
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ۱۱:۱۱:۱۲
| |

پرتاب اولین ماهواره جاسوسی پیونگ‌یانگ به دستور کیم‌جونگ‌اون

رهبر کره شمالی دستور پرتاب اولین ماهواره جاسوسی را صادر کرد.

پرتاب اولین ماهواره جاسوسی پیونگ‌یانگ به دستور کیم‌جونگ‌اون
کد خبر: 608185
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ۱۱:۱۱:۱۲

رسانه های دولتی امروز چهارشنبه گزارش دادند که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی گفته است که آماده سازی برای پرتاب برنامه ریزی شده اولین ماهواره جاسوسی این کشور باید برای مقابله با تهدیدات ایالات متحده و کره جنوبی، ادامه یابد.

به گزارش شفقنا به نقل از رویترز، تحلیلگران می گویند این ماهواره نظامی بخشی از تلاش های کره شمالی برای پیشبرد فناوری نظارتی، از جمله هواپیماهای بدون سرنشین، به منظور بهبود توانایی خود در حمله به اهداف متخاصم است.

کره شمالی در ماه دسامبر آزمایش «مرحله نهایی» مهمی را برای این ماهواره جاسوسی انجام داد و گفت که آماده سازی برای پرتاب را تا آوریل تکمیل خواهد کرد. در آن زمان، تصاویر سیاه و سفید و فاقد کیفیت خوب از سئول پایتخت کره جنوبی منتشر کرد و اعلام نمود این تصاویر را در طول آزمایش گرفته شده است.

«کیم جونگ اون» در جریان بازدید از آژانس رسمی فضایی در روز سه‌شنبه به مقامات گفت که اطمینان حاصل کنند که پرتاب به موقع انجام می‌شود و همچنین دستور پرتاب یک سری ماهواره‌های شناسایی دیگر را صادر کرد. کیم در این بازدید با انتقاد از استقرار تجهیزات استراتژیک ایالات متحده در منطقه به عنوان تلاشی برای تبدیل کره جنوبی به پایگاهی پیشرفته برای تهاجم و زرادخانه جنگ، گفت: «طبیعی» است که کره شمالی بازدارندگی نظامی خود را توسعه دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها