کد خبر: 654699
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۶ ۲۰:۴۰:۰۰
| |

چرا تحریم‌های غرب و اشتباهات پوتین منجر به سقوط حکومت مسکو نشد؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: بسیاری در غرب امیدوار بودند که تحریم‌ها و اشتباهات پوتین در اوکراین منجر به سقوط حکومت‌ او شود؛ اما او توانسته دوام بیاورد. این تاب‌آوری چند دلیل دارد.

چرا تحریم‌های غرب و اشتباهات پوتین منجر به سقوط حکومت مسکو نشد؟
کد خبر: 654699
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۶ ۲۰:۴۰:۰۰

روزنامه دنیای اقتصاد به نقل از نشریه اکونومیست به این سوال پاسخ داده که غرب با روسیه چه می‌کند؟

به گزارش دنیای اقتصاد، نشریه اکونومیست در یکی از سرمقاله‌های خود به موضوع مواجهه غرب با رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین پرداخته است و هشدار می‌دهد که غرب استراتژی مشخصی برای این رویارویی اتخاذ نکرده است.انتظار می‌رود پس از انتخابات مارس، پوتین برای ۶سال دیگر حاکم روسیه باقی بماند. این اتفاق زنگ خطری است برای غرب. با وجود فشار غرب، حکومت روسیه سقوط نکرده و تاب‌آوری بالایی از خود نشان داده است. جاه‌طلبی‌های پوتین تهدیدی بلندمدت نه تنها برای اوکراین بلکه برای غرب محسوب می‌شود. از دیدگاه تحلیلگران اکونومیست، غرب به یک استراتژی بلندمدت برای مقابله با روسیه که فراتر از کمک به اوکراین باشد، نیازمند است؛ چیزی که اکنون فاقد آن است. غرب همچنین باید نشان دهد که پوتین و نه مردم روسیه را دشمن خود می‌داند.

این روزنامه افزوده است: بسیاری در غرب امیدوار بودند که تحریم‌ها و اشتباهات پوتین در اوکراین منجر به سقوط حکومت‌ او شود؛ اما او توانسته دوام بیاورد. این تاب‌آوری چند دلیل دارد. اقتصاد روسیه بازطراحی شده است. نفت روسیه تحریم‌ها را دور زده و به کشورهای جنوب جهانی صادر می‌شود. برندهای غربی با محصولات چینی و محلی جایگزین شده‌اند. در کتاب‌های درسی و رسانه‌ها روایتی جذاب از ملی‌گرایی و قربانی بودن روسیه ترویج می‌شود. مخالفان داخلی نیز سرکوب شده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها