کد خبر: 651481
|
۱۴۰۲/۱۱/۲۴ ۰۷:۴۳:۱۱
| |

مجری مشهور آمریکایی:

پوتین آماده مصالحه بر سر اوکراین است

مجری مشهور آمریکایی یک هفته بعد از مصاحبه خود با ولادیمیر پوتین مدعی شد رئیس جمهور روسیه برای آنچه او یک «مصالحه جدی» بر سر اوکراین خواند آماده است.

پوتین آماده مصالحه بر سر اوکراین است
کد خبر: 651481
|
۱۴۰۲/۱۱/۲۴ ۰۷:۴۳:۱۱

تاکر کارلسون، مجری مشهور آمریکایی که سه شنبه هفته گذشته مصاحبه مشهوری را با «ولادیمیر پوتین» در شهر مسکو انجام داد گفت رئیس جمهور روسیه حاضر به انجام یک «مصالحه جدی» بر سر اوکراین است.

به گزارش فارس، این مجری مشهور آمریکایی مصاحبه جنجالی خود با ولادیمیر پوتین را بامداد جمعه منتشر و اعلام کرد ویدئوی این مصاحبه که بیش از ۲ ساعت است روز سه‌شنبه هفته پیش در مسکو، پایتخت روسیه ضبط شده است 

این نخستین مصاحبه پوتین با یک خبرنگار غربی از زمانی که روسیه در فوریه ۲۰۲۲ به اوکراین حمله کرد است. 

به نوشته پایگاه «نیوزویک»، تاکر کارلسون در ضمن جلسه بحث و مناظره در محل «اجلاس دولت‌های جهان» در شهر دبی امارات گفت: «رهبران تمامی کشورهای جهان، شاید به جز ایالات متحده آمریکا در دوره جهان تک قطبی، به دلیل ماهیت شغلشان مجبور به سازش هستند. سازش بخشی از کار آنها است. موضوع دیپلماسی نیز همین است. و او (ولادیمیر پوتین) نیز یکی از همین رهبران است.»

این مجری آمریکایی گفت که صحبت‌های دیگری خارج از زمان ضبط مصاحبه با پوتین داشته اما محتوای آنها را فاش نکرد.

رئیس جمهور روسیه در حین مصاحبه با کارلسون گفت روسیه هرگز گفتگو بر سر اوکراین را رد نکرده است اما بعد از مختل شدن مذاکرات مارس 2022 در شهر استانبول دیگر اولین گام را برای مذاکرات برنخواهد داشت.

رئیس جمهور روسیه همچنین در ضمن مصاحبه با کارلسون غرب را متهم کرد به اینکه کی‌یف را برای خارج شدن از مذاکرات قبلی دو کشور تحت فشار گذاشته و «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین از بعد از آن زمان دیگر حاضر به مذاکره برای صلح نشده است.

تاکر کارلسون در محل اجلاس دبی همچنان که به سوال «عماد الدین ادیب»، یک خبرنگار مصری درباره تمایل پوتین به توافق صلح برای پایان دادن به جنگ در اوکراین پاسخ می داد هشدار داد تمایل پوتین برای مصاحبه در صورت ادامه یافتن جنگ ممکن است کمتر شود.

او ادامه داد: «او به وضوح دارد در موضعش سر‌سخت‌تر می‌شود. غرب، روسیه را رد کرده است. پوتین می‌خواهد از این جنگ خارج شود اما او قرار نیست در صورتی که این جنگ هر چه طولانی‌تر شود، بیشتر از مذاکرات استقبال کند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها