کد خبر: 650125
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۰ ۱۴:۲۴:۰۶
| |

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

شدت جنگ روسیه و اوکراین بالا می‌رود؛ شاهد نوری در انتهای این تونل نیستیم

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با اشاره به ناکامی اهداف غرب در تضعیف و انزوای روسیه، اذعان کرد که تحریم‌ها علیه این کشور با شکست مواجه شده و «انتهای این تونل هیچ نوری پیدا نیست».

شدت جنگ روسیه و اوکراین بالا می‌رود؛ شاهد نوری در انتهای این تونل نیستیم
کد خبر: 650125
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۰ ۱۴:۲۴:۰۶

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل طی انجمنی متشکل از سرمایه‌گذاران برای اتصال حمل‌ونقل این اتحادیه به آسیای مرکزی بیان کرد: درگیری اوکراین، اهمیت حیاتی دفاع مشترک از اصول اصلی سازمان ملل را یادآور می‌شود.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش راشا تودی، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در ادامه افزود: می‌دانید که برای دفاع از این اصول، اتحادیه اروپا تحریم‌های اساسی را علیه روسیه وضع کرده و موجب تضعیف چشمگیر ماشین جنگی این کشور شده است. اما آنها همچنان در اوکراین حضور دارند و جنگ ادامه می‌یابد. به نظر من، شدت این جنگ بالا می‌رود و ما شاهد نوری در انتهای این تونل نیستیم.

جوزپ بورل با اشاره به تحریم‌های ضدروسی ادعا کرد: برای آنکه این تحریم‌ها تاثیرگذار باشد، ما به همکاری تمامی شرکایمان نیاز داریم. ما از نزدیک تجارت میان خودمان، میان کشورهای آسیای میانه با آنها و روسیه را دنبال می‌کنیم. ما سعی می‌کنیم تحلیل و بررسی کنیم که کدام سازوکارها باعث دور زدن تحریم‌ها می‌شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها