کد خبر: 648693
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۷ ۱۲:۰۱:۵۴
| |

مدودف:

اوکراین زودتر حاکمیت روسیه را بپذیرد؛ هرچه زودتر بهتر!

معاون شورای امنیت روسیه با بیان اینکه وجود «کشوری مستقل به نام اوکراین» تا ابد موجب جنگ در این منطقه خواهد بود، گفت که بهتر است اوکراینی‌ها هرچه‌زودتر حاکمیت روسیه پذیرفته و از مرگ خود و عزیزانشان جلوگیری کنند.

اوکراین زودتر حاکمیت روسیه را بپذیرد؛ هرچه زودتر بهتر!
کد خبر: 648693
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۷ ۱۲:۰۱:۵۴

دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه با بیان اینکه «صرف وجود یک کشور مستقل در قلمرو تاریخی روسیه می‌تواند موجب ایجاد درگیری شود»، گفت مهم نیست چه کسی رهبری اوکراین را برعهده داشته باشد؛ زیرا این حکومت همواره نامشروع بوده و احتمال بروز درگیری جدید در آن همواره وجود دارد.

به گزارش ایسنا، او در پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت: وجود اوکراین به‌شکل مرگباری برای اوکراینی‌ها خطرناک است. اشاره من تنها به حکومت کنونی اوکراین نیست که (گویی تداوم) رژیم سیاسی (استپان) باندراست؛ بلکه منظورم هر اوکراینی است، هر اوکراینی.

مدودف در این پیام با بیان اینکه صرف وجود اوکراین می‌تواند «تا ابد» موجب بروز درگیری‌های تازه شود، گفت این درگیری اتفاق خواهد افتاد و مهم نیست غرب چه توافق‌های امنیتی با دولت «دست‌نشانده» اوکراین امضا کند.

معاون شورای امنیت روسیه در ادامه گفت: عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا و حتی پیوستن این کشورِ ساختگی به ناتو هم نمی‌تواند جلوی این (درگیری احتمالی) را بگیرد. این (جنگ) ممکن است ۱۰ یا ۵۰ سال دیگر اتفاق بیفتد.

از این رو، مدودف اظهار کرد که وجود کشوری به نام اوکراین برای ساکنان این سرزمین خطرناک است و مردم واقع‌گرای اوکراین نیز این را خواهند پذیرفت.

او در این باره گفت: مهم نیست آن‌ها (اوکراینی‌ها) تا چه حد از رهبری روسیه متنفر باشند یا سودای پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتوی افسانه‌ای را در سر داشته باشند. وقتی بحث انتخاب میان جنگ بی‌پایان و زندگی مطرح باشد، اکثریت قاطع اوکراینی‌ها – به‌استثنا تعدادی از ملی‌گرایان دیوانه – زندگی را انتخاب خواهند کرد.

مدودف در ادامه اظهار داشت: اوکراینی‌ها بالاخره خواهند فهمید که زندگی تحت حاکمیت روسیه، هر چند که مطلوب آنان نباشد، بهتر از مرگ آن‌ها و عزیزانشان است. وی افزود: هرچه اوکراینی‌ها زودتر به این فهم برسند، بهتر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها