کد خبر: 651102
|
۱۴۰۲/۱۱/۲۰ ۱۰:۵۱:۱۶
| |

پوتین:

دیر یا زود با اوکراین توافق خواهیم کرد

رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه با روزنامه‌نگار تاکر کارلسون، گفت که روسیه می‌خواهد از طریق مذاکره با کی‌یف به توافق برسد و به نظر می‌رسد که دو کشور قادر به انجام این کار خواهند بود.

دیر یا زود با اوکراین توافق خواهیم کرد
کد خبر: 651102
|
۱۴۰۲/۱۱/۲۰ ۱۰:۵۱:۱۶

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با روزنامه‌نگار تاکر کارلسون، گفت که روسیه می‌خواهد از طریق مذاکره با کی‌یف به توافق برسد و به نظر می‌رسد که دو کشور قادر به انجام این کار خواهند بود.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «پوتین در طول این مصاحبه گفت که بسیج بی پایان در اوکراین، هیستری، مشکلات داخلی، همه اینها… به هر حال دیر یا زود به توافق خواهیم رسید… آیا می‌دانستید؟ «به نظر می‌رسد که روابط بین مردم زمان زیادی نیاز دارد تا بازسازی شود اما دوباره احیا خواهد شد».

پوتین خاطرنشان کرد: «کی‌یف بود که در پاییز ۲۰۲۲ روند مذاکره با روسیه را رها کرد و همچنین تصمیم گرفت مذاکرات با روسیه را بر اساس دستورالعمل واشنگتن رد کند و اکنون آمریکا باید این اشتباه را اصلاح کند».

وی تاکید کرد که «روسیه بارها پیشنهاد داد تا پس از سال ۲۰۱۴ به دنبال راه حلی مسالمت‌آمیز برای مشکلات اوکراین باشد، اما هیچکس به حرف ما گوش نداد».

پوتین افزود: غرب غیرممکن بودن شکست استراتژیک روسیه را درک کرده است، بنابراین باید به این فکر باشد که در آینده چه کاری انجام دهد».

پوتین در این مصاحبه تاکید کرد که ناتو می‌تواند کنترل روسیه بر مناطق جدید را به رسمیت بشناسد، من در آخرین گفتگوی خود با بایدن گفتم که او با حمایت از اوکراین و بیگانه کردن روسیه مرتکب اشتباه بزرگی شده است.

وی افزود: «ما پیشنهاد کردیم که روسیه پس از فروپاشی شوروی به ناتو بپیوندد، اما آنها نپذیرفتند و زمانی که ناتو از پیوستن ما به آن امتناع کرد، از روسیه به عنوان یک کشور بزرگ و قدرتمند ترسیدند».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها