کد خبر: 648861
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۹ ۱۲:۲۹:۳۶
| |

رئیس رژیم اسرائیل:

عادی‌سازی با عربستان خاورمیانه را از درگیری‌ها خارج می‌کند

رئیس اسرائیل ادعا کرد که عادی سازی کامل روابط میان این رژیم و عربستان، فرصت خروج خاورمیانه از وضعیت درگیری و ورود به چشم انداز جدید را فراهم می‌کند!

عادی‌سازی با عربستان خاورمیانه را از درگیری‌ها خارج می‌کند
کد خبر: 648861
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۹ ۱۲:۲۹:۳۶

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در نشستی در داووس مدعی شد: «گزینه عادی سازی کامل روابط با عربستان، کلیدی برای توانایی خروج از جنگ به سوی چشم انداز جدید است، منطقه هنوز حساس و شکننده است و این امر زمان می‌برد، اما معتقدم فرصتی برای حرکت رو به جلو به سمت آینده‌ای بهتر برای منطقه وجود دارد.»

به گزارش ایسنا، رئیس رژیم صهیونیستی افزود: همه طرف‌ها را به بررسی گزینه عادی سازی روابط با عربستان تشویق می‌کنم، معتقدم عادی سازی روابط یک نقطه عطف خواهد بود و گام‌های کشورهای دیگر همانند مصر، اردن، امارات، مراکش و بحرین را دنبال خواهد کرد.

پیش از این آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفته بود در دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان مساله ازسرگیری مذاکرات عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بررسی کرده‌است.

خالد الفالح، وزیر سرمایه گذاری عربستان نیز تاکید کرده بود که عربستان اصرار دارد که حل درگیری فلسطین و رژیم صهیونیستی باید بخشی از عادی سازی گسترده‌تر در خاورمیانه باشد.

اسحاق هرتزوگ همچنین کشورهای قدرتمند را برای تشکیل ائتلاف جهت بازسازی نوار غزه پس از پایان جنگ با حماس فراخواند.

هرتزوگ افزود: ما باید یک ائتلاف کشورهای آماده برای تعهد به بازسازی نوار غزه را به گونه‌ای شاهد باشیم که امنیت و رفاه اسرائیل و فلسطینی‌ها را به طور یکسان تضمین کند و آینده‌ای متفاوت را به غزه بیاورد.

وی توضیح داد که این ائتلاف باید شامل «کشورهای قوی غربی و قدرت‌های منطقه‌ای قوی» باشد. وی بر لزوم این مساله تاکید کرد کل این روند باید با گفت‌وگو با فلسطینی‌ها در غزه و تشکیلات خودگردان فلسطین همراه باشد.

هرتزوگ افزود: ما باید از کسانی که طرف فلسطین هستند و مایل به همزیستی با ما هستند، حمایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیلی‌ها نمی‌خواهند در طول جنگ به صلح با فلسطینی‌ها فکر کنند.

وی در پایان گفت: «هیچ عقل سلیمی نمی‌خواهد اکنون فکر کند که راه حل صحیح توافق صلح چیست... همه می‌خواهند بدانند که از شمال، جنوب یا شرق مورد حمله قرار نمی‌گیرند... اسرائیل اعتماد به عملیات صلح را از دست داده‌است زیرا می‌بیند که همسایگان ما کسانی که را علیه ما عملیات انجام می‌دهند تقدیر و تمجید می‌کنند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها