کد خبر: 648143
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۳ ۲۲:۰۰:۰۰
| |

امضای طوماری توسط ده‌ها تن از مقامات سابق اسرائیل برای برگزاری فوری انتخابات

ده‌ها مقام امنیتی سابق اسرائیل طوماری را امضا کردند و خواستار برگزاری انتخابات فوری برای تغییر رهبران سیاسی با توجه به شرایط کنونی و جنگ در نوار غزه شدند.

امضای طوماری توسط ده‌ها تن از مقامات سابق اسرائیل برای برگزاری فوری انتخابات
کد خبر: 648143
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۳ ۲۲:۰۰:۰۰

ده‌ها مقام امنیتی سابق رژیم صهیونیستی طوماری را امضا کردند و خواستار برگزاری انتخابات فوری برای تغییر رهبران سیاسی با توجه به شرایط کنونی و جنگ در نوار غزه شدند.

به گزارش ایسنا، روزنامه یدیعوت آحارونوت جمعه، طوماری را منتشر کرد که توسط بیش از ۱۷۰ مقام امنیتی، از جمله فرماندهان سابق سرویس اطلاعاتی موساد، سرویس امنیتی شاباک، ارتش و پلیس، امضا شد. آن‌ها خود را «انجمن دیوار دفاعی اسرائیل» نامیدند.

این روزنامه توضیح داد: مهم ترین امضاکنندگان تامیر پاردو، رئیس اسبق موساد، یووال دیسکین و کارمی گیلون، روسای سابق شاباک و شلومو آهارونیشکی، راوی پیلید و موشه کاردی، روسای سابق پلیس هستند.

به گزارش یدیعوت آحارونوت، مقامات سابق گفتند: اسرائیل بهای سنگینی را به دلیل شکست در سطوح سیاسی و امنیتی پرداخت و علی‌رغم نشان دادن اتحاد، خود را در یک درگیری نظامی موجودیتی دیگر یافت و زمان انتخاب رهبری که مورد اعتماد مردم باشد، فرا رسیده است.

سرلشکر نوآم تیوون، فرمانده سابق لشگر شمالی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: وضعیت امنیتی کنونی به رهبری جدیدی نیاز دارد که مردم به آن اعتماد کنند و راه صحیح انجام این کار از طریق انتخابات است. کابینه کنونی امنیت را محقق نکرد و ما نیاز داریم افرادی را انتخاب کنیم که بتوانند امنیت را بازگردانند.

تیوون پیش بینی کرد کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی)، پس از شکست در جنگ هفت اکتبر گذشته، موعدی را برای انتخابات تعیین و آن را در دوره فعلی تصویب کند.

وی تأکید کرد: این دولت و هرکسی که سمتی را به عهده گرفته باید مسؤولیت پذیر باشد و استعفا بدهد و آنچه لازم است این است که مردم خود انتخاب کنند.

این درخواست‌ها در سایه گزارش‌هایی مبنی بر اختلاف نظر بین مقامات رژیم صهیونیستی و تبادل اتهامات درباره مسؤولیت شکست در عملیات طوفان الاقصی صورت می‌گیرد که توسط گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس در هفت اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شد.

این امر همچنین همزمان با انتشار نظرسنجی‌هایی است که نشان می‌دهند ۶۴ درصد مردم معتقدند عملکرد نتانیاهو در جنگ غزه خوب نبوده است. همچنین حاکی از پایین رفتن حزب لیکود در ازای بالا رفتن اردوگاه رسمی به رهبری بنی گانتس، عضو کابینه جنگ هستند.

هزاران اسرائیلی بارها با درخواست برای استعفای دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام تظاهرات کردند. نتانیاهو همواره در معرض انتقادات مخالفان و مقامات و نظامیان سابق قرار گرفته است که او را به ناتوانی در مدیریت دولت و جنگ کنونی غزه متهم کرده‌اند؛ جنگی که وارد نود و نهمین روز خود شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها