کد خبر: 645115
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۸ ۱۹:۵۰:۰۰
| |

سخنگوی کمیسیون اروپا خبر داد:

تماس‌های ممتد جوزپ بورل با امیرعبداللهیان درباره حملات ارتش یمن در دریای سرخ

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا گفت: جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر امور خارجه ایران در خصوص تحولات دریای سرخ و حملات ارتش ملی یمن به کشتی‌های اسرائیلی در تماس است.

تماس‌های ممتد جوزپ بورل با امیرعبداللهیان درباره حملات ارتش یمن در دریای سرخ
کد خبر: 645115
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۸ ۱۹:۵۰:۰۰

پیتر استانو سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا گفت: «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی این اتحادیه با وزیر امور خارجه ایران در خصوص تحولات دریای سرخ و حملات ارتش ملی یمن به کشتی‌های اسرائیلی در تماس است.

به گزارش ایرنا، پیتر استانو روز سه‌شنبه در نشست خبری از بروکسل افزود: ایران یکی از شرکایی است که ما (در خصوص تحولات دریای سرخ) در تعامل هستیم.

وی با تکرار ادعاهای بی‌اساس درباره ارتباط ایران با عملیات گروه‌های مقاومت در منطقه گفت: نماینده عالی (جوزپ بورل) چندین مرتبه پس از آغاز درگیری‌های اخیر با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در تماس بوده تا پیام‌ها و انتظارات اتحادیه اروپا از تهران را برای استفاده از نفوذش روی گروه‌های نیابتی و نهادهای مورد حمایت این کشور، منتقل کند.

مقام اروپایی با تاکید بر لزوم جلوگیری از گسترش‌ تنش‌ها در منطقه ادعا کرد که جنگ غزه باید به صورت مسالمت‌آمیز پایان یابد. این درحالیست که رژیم صهیونیستی با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در نوار غزه و کرانه باختری علیه مردم بی‌دفاع فلسطین به راه‌ انداخته است و تاکنون نزدیک به ۱۹ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داده است.

نیروی دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزهای آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

ساعاتی پیش وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که یک ائتلاف چند ملیتی برای مقابله با عملیات‌ ارتش یمن در دریای سرخ تشکیل شده است. به گفته لوید آستین، علاوه بر آمریکا، کشورهای انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، نروژ، هلند، کانادا، بحرین و سیشل اعضای این ائتلاف هستند و اقدام به گشت‌زنی مشترک در جنوب دریای سرخ و خلیج عدن می ‌کنند.

وزیر دفاع آمریکا مدعی شد: تشدید تنش از سوی حوثی‌ های یمن جریان آزاد تجارت را تهدید و قوانین بین ‌المللی را نقض می ‌کند.

در همین حال «حزام الاسد» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن، رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن به ویژه آمریکا را در شبکه اجتماعی ایکس تهدید کرد و به زبان عبری نوشت: با یاری خداوند متعال، هیچ قدرتی در روی زمین نخواهد توانست که ما را از یاری ساکنان غزه در برابر تعدی رژیم صهیونیستی، بازدارد.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن هم در این تارنما ضمن امن دانستن آبراه های دریای سرخ و خلیج عدن برای عبور همه کشتی ها غیر از کشتی های رژیم صهیونیستی و کشتی هایی که عازم بنادر سرزمین‌های اشغالی هستند، تاکید کرد: هراس افکنی آمریکا درباره آبراه ها، تبلیغات مغرضانه و غیرواقعی است که به دنبال تشکیل دیوار بین المللی حمایت از رژیم صهیونیستی در دریا پس از سقوط دیوار بتنی در برابر طوفان الاقصی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها