کد خبر: 646550
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۰ ۱۸:۴۵:۴۰
| |

گمانه‌زنی‌های روزنامه اسرائیلی:

سرنوشت غزه پس از جنگ چه می‌شود؟

نتانیاهو از گفت‌وگو درباره پساجنگ غزه اجتناب کرده و با واگذاری مسئولیت کنترل نوار در دوره پساجنگ به دولت خودگردان فلسطین، مخالف است.

سرنوشت غزه پس از جنگ چه می‌شود؟
کد خبر: 646550
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۰ ۱۸:۴۵:۴۰

به نوشته روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت»، نتانیاهو این پرسش را مطرح کرده که آیا می‌توان موقعیت عشایر مسلح عرب را تقویت کرد تا بتوانند بخش‌هایی از نوار غزه را تحت کنترل خود بگیرند؟به گزارش این روزنامه، نتانیاهو همچنان از گفت‌وگو درباره پساجنگ غزه اجتناب کرده و با واگذاری مسئولیت کنترل نوار در دوره پساجنگ به دولت خودگردان فلسطین، مخالف است.

به گزارش انتخاب به نقل از روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت»، نتانیاهو این پرسش را مطرح کرده که آیا می‌توان موقعیت عشایر مسلح عرب را تقویت کرد تا بتوانند بخش‌هایی از نوار غزه را تحت کنترل خود بگیرند؟

طبق ادعای این روزنامه، نتانیاهو همچنان از گفت‌وگو درباره پساجنگ غزه اجتناب کرده و با واگذاری مسئولیت کنترل نوار در دوره پساجنگ به دولت خودگردان فلسطین، مخالف است.

از سوی دیگر، طبق گفته منابع سیاسی  یحیی السنوار فرمانده جنبش حماس در غزه در راستای پذیرش ابتکار عمل مصر و قطر پیرامون تبادل اسرا، گام برمی‌دارد. این منابع افزودند که طرح مبادله اسرا بر آزادی گروگان‌های غیرنظامی در ازای شماری از اسرای فلسطینی و وقفه بشردوستانه به مدت 20 روز مبتنی است.

ضیا رشوان، رئیس سرویس اطلاع‌رسانی دولتی مصر با این بیان که قاهره، لزوم عدم هرگونه اقدام در جهت ایجاد مشکلات در مرزهای مصر را به اسرائیل گوشزد کرده، خاطرنشان کرد که مصر در حال هماهنگی با قطر و آمریکا در خصوص پیشنهاد راه حل غزه است.

به‌گفته رشوان، مصر هنوز در مورد پیشنهاد مربوط به غزه، پاسخ‌های نهایی را دریافت نکرده و هیچ طرف مرتبط با پرونده فلسطین را از رایزنی‌ها مستثنی نکرده است.

او افزود که قاهره هرگز در هیچ یک از امور سیاسی داخلی فلسطین دخالت نمی‌کند و پیشنهاد مصر فی‌الواقع، چشم‌اندازی کامل در مورد نوار غزه و نه یک وقفه بشردوستانه یا آتش‌بس موقت است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها