کد خبر: 645322
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۱ ۰۹:۲۰:۰۰
| |

شمار شهدای غزه از ۲۰ هزار نفر هم عبور کرد

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه از ابتدای تجاوز اسرائیل تاکنون به ۲۰ هزار و ۵۷ شهید رسید.

شمار شهدای غزه از ۲۰ هزار نفر هم عبور کرد
کد خبر: 645322
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۱ ۰۹:۲۰:۰۰

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی تاکنون به ۲۰ هزار و ۵۷ شهید رسید.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری «شهاب» وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه خود آورد: از ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون ۵۳ هزار و ۳۲۰ نفر نیز بر اثر تجاوز رژیم صهیونیستی، در نوار غزه زخمی شده اند.

براساس این بیانیه در ۴۸ ساعت گذشته و همزمان با قطع ارتباطات و اینترنت در نوار غزه ۳۹۰ فلسطینی شهید و ۷۳۴ نفر دیگر مجروح شدند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد امروز نیز مناطق مختلف نوار غزه از جمله اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را بمباران کردند که بر اساس اعلام رسانه های فلسطینی، تلاش ها برای بیرون کشیدن اجساد شهدا و زخمی ها از زیر آوارها ادامه دارد.

وزارت بهداشت فلسطین، پیشتر در گزارشی شمار شهدا را ۱۹ هزار و ۹۰۲ شهید و تعداد زخمی‌ها را ۵۵ هزار نفر اعلام کرده بود. وزارت بهداشت فلسطین تأکید کرد که ۷۰ درصد شهدا را زنان و کودکان تشکیل می دهند و هزاران نفر نیز همچنان مفقود الاثر هستند.

براساس این گزارش، تاکنون ۳۱۰ تن از کادر درمان، ۳۵ نیروی دفاع مدنی، ۹۷ روزنامه نگار و ۱۳۶ نیروی آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل (آنروا) به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد، حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر یعنی حدود ۹۰ درصد از اهالی غزه در داخل این منطقه آواره شده اند و اسامی یک میلیون و ۲۰۰ تن از آنها در ۱۵۴ مرکز تابع آنروا در سراسر نوار غزه ثبت شده که ثبت نام حدود یک میلیون تن از آنها در ۹۴ دفتر در جنوب نوار غزه انجام گرفته است.

براساس این گزارش حدود ۲۸۰ واحد مسکونی یعنی بیش از ۶۰ درصد از بخش مسکن نوار غزه به طور کامل یا جزئی منهدم شده است و به دلیل ادامه بمباران و حملات رژیم صهیونیستی آمار نهایی ساختمان های منهدم شده در دسترس نیست.

گزارش وزارت بهداشت فلسطین حاکی از آن است که حدود ۴۴ درصد خانوارهای فلسطینی در غزه از گرسنگی شدید رنج می برند. همچنین نوزادان به شیر خشک دسترسی ندارند و این امر منجر به تشدید بحران در بهداشت عمومی منجر شده است.

این گزارش تأکید کرد که عدم دسترسی به کمک ها و کادر پزشکی در بیمارستان کمال عدوان و بمباران مراکز درمانی توسط رژیم صهیونیستی، به منزله تهدیدی برای افراد نیازمند به درمان و کمک های پزشکی است و بسته شدن بیمارستان و کمبود امکانات پزشکی و درمانی به بروز بحران شدید در زمینه بهداشت عمومی منجر شده است و این امر اقشار ضعیفتر را بیشتر تحت تأثیر قرار داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها