کد خبر: 641975
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۱۰:۰۰
| |

افزایش تعداد شهدای غزه به نزدیک 15 هزار نفر

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه از افزایش قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به این نوار به نزدیک 15 شهید خبر داده و تاکید کرد که این حملات بیش از 36 هزار زخمی نیز بر جای گذاشته است.

افزایش تعداد شهدای غزه به نزدیک 15 هزار نفر
کد خبر: 641975
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۱۰:۰۰

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه از افزایش قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به این نوار به نزدیک 15 شهید خبر داده و تاکید کرد که این حملات بیش از 36 هزار زخمی نیز بر جای گذاشته است.

به گزارش شفقنا، بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA) شامگاه امروز (پنج شنبه) از دفتر اطلاع رسانی دولت وابسته به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نوار غزه نقل کرد که شمار قربانیان حملات مرگبار ارتش رژیم صهیونیستی به این نوار به 14 هزار و 854 شهید افزایش یافته که بیش از شش هزار و 150 تن از آنها، کودک و بیش از چهار هزار تن دیگر نیز زن بودند تا کودکان و زنان نزدیک به 69 درصد شهدا را تشکیل دهند.

دفتر اطلاع رسانی دولت وابسته به جنبش حماس با صدور بیانیه ای، ضمن تاکید بر این که ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون مرتکب بیش از هزار و 400 مورد قتل عام در نوار غزه شده، اعلام کرد که حملات وحشیانه به این نوار از هفتم اکتبر گذشته (15 مهر 1402) تاکنون همچنین بیش از 36 هزار زخمی بر جای گذاشته که بیش از 75 درصد آنها از کودکان و زنان هستند.

بنا بر اعلام دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه، گزارش های دریافتی نشان می دهد شمار افراد ناپدید در این نوار در نتیجه حملات مرگبار رژیم صهیونیستی نیز به نزیک هفت هزار تن از جمله بیش از چهار هزار و 700 کودک و زن افزایش یافته جایی که این افراد یا زیر آوار باقی ماندند، یا اجسادشان روی زمین افتاده و یا این که سرنوشت آنها همچنان نامشخص است.

این دفتر ضمن اعلام تخریب 103 مقر دولتی و 266 مدرسه نوار غزه از جمله 67 مدرسه که از خدمت رسانی خارج شدند، عنوان کرد که عبادتگاه های این نوار نیز از جنایت های رژیم صهیونیستی در امان نبودند جایی که 88 مسجد به طور کامل و 174 مسجد به طور جزئی تخریب شدند در حالی که سه کلیسا نیز هدف قرار گرفتند و دچار خسارت زیادی شدند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه از آوارگی یک میلیون و 500 هزار تن از ساکنان این نوار خبر داده و تاکید کرد که حملات ارتش رژیم صهیونیستی باعث توقف فعالیت 26 بیمارستان و 55 مرکز درمانی شده در حالی که این رژیم 55 خودروی آمبولانس را هدف قرار داده و ده ها آمبولانس دیگر نیز به دلیل نبود سوخت، از خدمت رسانی خارج شدند.

بنا بر آن چه در بیانیه دفتر اطلاع رسانی دولت وابسته به حماس آمده، بیش از یک ماه و نیم حملات ویرانگر ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنین باعث خسارت جزئی 234 هزار واحد مسکونی و خسارت کلی یا غیر قابل سکونت شدن 46 هزار واحد دیگر گردیده که مجموع آنها، نزدیک به 60 درصد ساختمان های این نوار را تشکیل می دهند.

این دفتر در ادامه بیانیه خود نیز آورده است: سیاست رژیم اشغالگر اسرائیل همچنان به هدف قرار دادن بیمارستان ها، مراکز درمانی و تیم های پزشکی برای از بین بردن بخش بهداشت به صورت عمدی و برنامه ریزی شده در چارچوب جنگ علیه بیمارستان ها و بخش بهداشت ادامه می یابد.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه همچنین بازگشایی کامل گذرگاه «رفح» در مرز مشترک با مصر، رساندن کمک های بشردوستانه و سوخت به تمامی استان های این نوار و تضمین فعالیت نانوایی ها، بازارها و مغازه ها برای جلوگیری از وقوع هر گونه فاجعه انسانی را خواستار شد.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی از شامگاه 27 اکتبر گذشته (5 آبان 1402) یورش زمینی گسترده به نوار غزه را آغاز کرده در حالی که حملات مرگبار آن به این نوار در واکنش به عملیات غافلگیرانه 7 اکتبر (15 مهر) گردان های شهید «عزالدین قسام»، شاخه نظامی جنبش حماس در سرزمین های اشغالی تحت عنوان «طوفان الاقصی» نیز برای چهل و هشتمین روز پیاپی ادامه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها