کد خبر: 641983
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۴۵:۰۰
| |

ادعای سنتکام:

پهپادهای تهاجمی حوثی‌ها را بر فراز دریای سرخ ساقط کردیم

طبق ادعای «سنتکام» آمریکا، یک ناوشکن آمریکایی روز پنجشنبه (امروز) بر فراز دریای سرخ پهپادهای تهاجمی حوثی‌های یمن را ساقط کرد.

پهپادهای تهاجمی حوثی‌ها را بر فراز دریای سرخ ساقط کردیم
کد خبر: 641983
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۳ ۰۸:۴۵:۰۰

در شرایطی که حمایت انصارالله یمن از فلسطین و حملات موشکی و پهپادی آنها به فلسطین اشغالی ادامه دارد، آمریکایی‌ها مدعی ساقط کردن تعدادی از پهپادهای یمنی بر فراز دریای سرخ شده‌اند.

سازمان تروریستی «سنتکام» (ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا) در صفحه مجازی خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که تعدادی از پهپادهای تهاجمی را که از مبدا یمن به پرواز درآمده بودند، ساقط کرد.

به ادعای آمریکایی‌ها، صبح روز ۲۳ نوامبر ( پنجشنبه دوم آذر) ناوشکن توماس هادنر چندین پهپاد تهاجمی را که از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن پرتاب شده بودند، هدف قرار داد.

بنا بر اعلام ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا، این ناوشکن حین گشت زنی در دریای سرخ این پهپادها را ساقط کرد و این حادثه هیچ آسیب یا خسارتی به کشتی جنگی و خدمه آن وارد نکرده است.

مقام‌های ارتش یمن و انصارالله تا کنون درباره ادعای آمریکا در خصوص هدف قرار دادن پهپادها بر فراز دریای سرخ اظهارنظری انجام نداده و این خبر را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.

مقام‌های انصارالله و ارتش یمن طی هفته‌های اخیر و به دنبال تشدید حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی علیه نوار در محاصره غزه، ضمن حمایت فلسطینیان به اقداماتی از قبیل حملات موشکی و پهپادی به فلسطین اشغالی دست زده‌اند. 

 شامگاه چهارشنبه (دیشب) سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن،  از حمله موشکی به بندر «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد. به گفته او، نیروهای مسلح یمن به حملات خود تا زمان توقف تجاوزات علیه مردم غزه و کرانه باختری ادامه خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها